Barcini trend navijači

Ljubljana, 26.04.2012 | avtor: | @hsoru

Že dolgo ni kakšna športna zadeva sprožila toliko polemik, kot jih je v zadnjem obdobju rivalstvo Barcelone in Real Madrida, oziramo predvsem rivalstvo njunih navijačev. Messi proti Ronaldu, Guardiola proti Mourinhu, Madrid proti Kataloniji… vse te debate so presegle tradicionalne španske okvire in tudi (ali predvsem) pri nas se je zdelo, kot da se ne delimo več na leve in desne oziroma razno-barviste, temveč smo ali za Barcelono, ali za Real Madrid.

Pri celotni zadevi me fascinira predvsem količina ljudi, ki kar naenkrat tako strastno navija za Barco. Tako se bom vrnil k temi, o kateri sem že večkrat pisal – kaj je tisto, kar nas ‘determinira’, za kateri klub navijamo.

Že nekaj časa nazaj sem v enem izmed blogov na to temo napisal:

Navijač Uroš torej danes navija za Maribor, jutri bo (mogoče, če bo takrat to pač OK in v skladu z njegovimi zahtevnimi preferencami) stiskal pesti za Krko, na tekme pa bo zaradi udobja (uravnoteženo življenje!) najraje hodil na Stožice. Klubi lahko tako pozabijo na politiko stalnih navijačev. Ali pač?

Mislim, da do tega vseeno ne bo prišlo. Večina navijačev ima namreč podedovan navijaški gen. Vsaj ena oseba v našem bližnjem krogu je zelo naklonjena določenemu klubu, običajno iz domačega okolja, in ta oseba ta gen z veseljem prenaša na potencialne naslednike na tribunah. Če oče navija za Jesenice, bo 90% potomcev prav tako navijalo za Jesenice. In obratno. To za klasično dojemanje blagovnih znamk težko rečemo. S to skupino navijačev se, čeprav bi si to zaslužili, niti ni potrebno preveč ukvarjati, ti navijači so s klubom v dobrem in zlem, v peti ligi na dežju in v Evroligi v VIP loži.

Navijači, ki nimajo tega navijaškega gena, pa so na trgu in bodo torej začeli navijati za določen klub iz različnih razlogov. Eni zaradi prav posebne tekme, ki so jo gledali ob prav posebni priložnosti, eni zaradi tega, ker za klub navija prijatelj, eni zaradi tega, ker za klub ne navija prijatelj. Na ta način se bo opredelila naslednja skupina navijačev. Ta skupina potrebuje že večji servis, vendar ko se enkrat opredeli, običajno ostane zvesta.

Danes bom dal večji poudarek fenomenu navijanja za tuj klub. Nekje je glavni razlog še vedno družinska ljubezen do določenega kluba, nekje so razlog prijatelji, po mojem mnenju glavni razlog, ko govorimo za navijaško pripadnost do tujih klubov, pa je splet okoliščin, ko zaradi nekega razloga, običajno je to trenutna rezultatska uspešnost, določen klub v nas zbudi zanimanje. V tistem trenutku postanemo, kakor temu rad rečem, trend navijači. Ko rezultatska uspešnost kluba pade, ali klub zapusti nam najljubši igralec, pravi trend navijače hitro z vsem srcem začnejo navijati za nek drug, v tistem trenutku običajno najbolj uspešen klub.

In treba je priznati, da ima Barcelona v tem trenutku ogromno trend navijačev. So pač najbolj dominantno nogometno moštvo in logična posledice tega je aktivacija ogromnega dodatnega števila pripadnikov kluba. Pravi ‘novi’ navijači bodo za klub navijali tudi takrat, ko bo Barcelona kakšno leto ali dve sezono končala brez kakšne lovorike v svoji vitrini.

Na to temo večkrat povem primer Chicago Bullsov in njihovega odnosa do navijačev. Ko so v klubu (verjetno zelo hitro) videli, kakšnega igralca imajo v Michaelu Jordanu, je postal eden njihovih glavnih marketinških ciljev –pripraviti se na obdobje po Jordanu! Vedeli so namreč, da v času, ko za njih igra Jordan, ne bo problem razprodati dvorane in prodajati dresov. Ključno za njih je bilo, da so med Jordanovo vladavino čim več trend navijačev ‘preobrazili’ v tiste prave navijače. In to jim je uspelo odlično. Konstantno so v vrhu po obiskanosti tekem, ravno danes pa je liga NBA objavila podatke o prodaji dresov, kjer je na vrhu Derrick Rose, Biki pa prodajo največ svojih izdelkov med vsemi ekipami v ligi. In čeprav se v zadnjih sezonah izjemno rezultatsko vzpenjajo, v finalu lige NBA po Jordanu še niso igrali…

Ne vem, kaj Barcelona počne, da konvertira njene trend navijače, kaj šele kako uspešno. Glede na vrednost kluba v mednarodnem merilu bi rekel, da precej uspešno. Vem pa, da jim ne bo uspelo spreobrniti večine njenih trenutnih trend navijačev v Sloveniji. Ker bodo, preden bi sploh utegnili razumeti, kaj Barca sploh je, kakšne ideale predstavlja, kakšna je njena klubska tradicija ipd., že zdavnaj z vsem srcem navijali za kakšen drug klub.

In za konec še, da ne bo pomote – navijam za Real Madrid in ja, šampanjec, ki sem ga dal hladiti v torek, sem včeraj po petnajstih minutah tekme že do polovice spil…

 

0 komentarjev



HTML je dovoljen

Kategorije

Značke

Avtorji

Arhiv