Če bi bil Dragić Azijec…

Ljubljana, 12.04.2012 | avtor: | @hsoru

V zadnjih dneh je Slovenijo zajela Gogimanija. Goran Dragic je po odličnih predstavah v NBA, med drugim je bil razglasen tudi za igralca tedna v zahodni konferenci, pri nas povzročil pravo košarkarsko evforijo, ko kar tekmujemo, kdo bo Gogija bolj pohvalil.

En mesec nazaj se je v Ameriki podobno dogajalo z igralcem New York Knicksov Jeremyjem Linom. Potem, ko je praktično po naključju dobil priložnost za igro, je na parih tekmah zablestel in v trenutku postal svetovna zvezda.

Zgodba Lina in Dragića je dokaj podobna, rezultat pa zelo različen. Lin je v istem trenutku, ko je igralsko zablestel, postal marketinška prioriteta celotnega sistema NBA številka 1, Gogi pa je zaenkrat v mednarodnem merilu kvečjemu prisrčna zgodba.

Zakaj? Jeremy Lin je pač azijskega rodu in Azija je v očeh NBA izredno pomembna. Kako močan je marketinški ustroj NBA, je bilo lepo vidno pri njegovi promociji. Vsakodnevno se je pojavljal v naslovnih vlogah vseh večjih medijev, trg je v trenutku preplavila serija izdelkov z njegovim imenom, začel je podpisovati bogate sponzorske pogodbe, nekako so ga mimo pravil spravili tudi na All star vikend v Orlando. Vse z jasnim ciljem – povečati priljubljenost lige NBA v Aziji. Celoten načrt je nekoliko pokvarila njegova poškodba, toda Lin-učinek bo trajal vsaj do začetka naslednje sezone.

Pomemben faktor v celotni zgodbi je tudi njegovo moštvo New York Knicks. Pred sezono so jih mnogi videli pri vrhu loge, kjer jih že od časov Patricka Ewinga ni bilo, pa jim ni skoraj nič uspevalo. Do začetka ere Lin. In vse ostalo je zgodovina…

In kje je v celotni zgodbi Gogi? Njegove številke na parketu so boljše od Linovih. Ob njegovih igrah moštvo zmaguje in se poteguje za končnico. Igra v Houstnu, ki je prav tako izredno moštvo s tradicijo.

Ampak…

Gogi pač prihaja ‘samo’ iz majhne Slovenije. Zgodba je verjetno z vidika Američanov sicer zelo zanimiva, vseeno pa z marketinškega vidika NBA na našo žalost (še) ne pomeni pomembnega igralca. V primeru, da bo nadaljeval s podobnimi igrami in v prihodnji sezoni podpisal bogatejšo pogodbo, pa bo seveda tudi z vidika športnega marketinga bolj zanimiva naložba.

Je pa Gogi že sedaj med športniki z največjo tržno vrednostjo v Sloveniji. Ima vse potrebno za uspešne endorsemente: kredibilnost na igrišču in privlačnost izven igrišča. In poleg visoke tržne vrednosti imajo vsi naši najboljši športniki – Kozmus, Maze, Kopitar, Handanović, Kauzer, Zavec – enako ‘težavo’ – za preboj med globalno prepoznavne športne obraze so premajhni oz. je premajhna Slovenija.
Seveda majhnost Slovenije na pomeni, da prav nihče ne more postati mednaroden obraz, je pa ta proces precej težji in primer Dragiča in Lina to krasno ponazarja. In v primerih, kot so zelo uspešni slovenski športniki, so še toliko bolj pomembne skrbno načrtovane sponzorske aktivnosti oz. sponzorska aktivacija.

Od Gogimanije pa si lahko veliko tudi na kratek rok največ obetajo predvsem vsi košarkarski deležniki pri nas. Košarkarska zveza, sponzorji zveze in seveda organizatorji domačega evropskega prvenstva prihodnje leto.

Značke: #aktivacija sponzorstva, #osebno sponzorstvo, #sponzorstva, #športni marketing, #športno sponzorstvo

0 komentarjev



HTML je dovoljen

Kategorije

Značke

Avtorji

Arhiv