Sportelement v medijih.

Bežigrajski stadion, športni posel

Končno smo dočakali športni dogodek, ki je drugačen in ima svojo posebno zgodbo. Konec prejšnjega tedna se je v Ljubljani zgodil hokejski Icefest. Lahko bi rekli, da smo končno dočakali športni dogodek, ki je drugačen in ima svojo posebno zgodbo, čar. Nismo bili prvi v regiji, prehiteli so nas Hrvati in Medveščak. Vendar to ne […]
Beri naprej »


Športnik leta VS športna blagovna znamka leta

Kaj je, če sploh, razlika med športnikom leta in športno blagovno znamko leta? »Izbor športnika leta ni bil po mojih kriterijih. Mislim, da so olimpijske igre tisto največ. Subjektivna ocena je, koliko je lahko posameznik kot del ekipe zaslužen za uspeh. Vsa čast Anžetu in njegovi kakovosti, ki ni dvomljiva, mislim pa, da je olimpijska […]
Beri naprej »


(Ne)uradni sponzor in skok iz zasede

Naziva »uradni sponzor«, ki se v razvitem marketinškem svetu široko uporablja, pred leti nisem povsem razumel. Ali obstajajo tudi neuradni sponzorji? Seveda ne. Zakaj potem poudarjati, da gre za uradnega sponzorja. Edini razlog za to predstavlja »ambush« marketing (t.i. marketing iz zasede). Sponzorji poudarjajo svojo uradno povezavo s športnim dogodkom ali športnim subjektom zato, da […]
Beri naprej »


Slovenija na pragu športnega prava

Marsikatera panožna zveza ima še zmeraj omejitve glede na nacionalnost igralcev, uporabo igralcev v promocijske namene in povsem svoje postopke glede sklepanja in veljavnosti pogodb Kot pravi Gianni Infantino, generalni sekretar UEFA, sta skušala Sodišče Evropskih skupnosti in Evropska komisija v zadnjih 30 letih, še posebej v zadnjem desetletju, opredeliti natančen pomen “športne posebnosti” in […]
Beri naprej »


Kaj je šport brez prava

Področje, ki je v Sloveniji popolnoma neurejeno, je področje športnega agentstva. Kakšne so, poleg športnih rezultatov, novice s področja športa? Navadno gre za poročanje v zvezi z zlorabo dopinga, nelegalnimi stavami, neizpolnjevanjem obveznosti s strani kluba ali zveze, likvidnostnimi težavami športnega subjekta, spori na relaciji med igralcem oz. njegovim agentom in klubom, huliganizem, ipd. Gre […]
Beri naprej »


Nedolžen, dokler ni dokazana krivda

Jasno je, da se velika večina športnih stav pobira na črnem trgu, ki je zelo dobro organiziran. Gre za eno temeljnih načel kazenskega prava, ki je v zadnjem času zelo popularno. Načeloma se vsi strinjamo, da mora biti dokazana krivda vsakomur s pravnomočno sodbo, vendar obstajajo primeri, ko se (upravičeno) sprašujemo ali bi moral osumljeni […]
Beri naprej »


Paraolimpijci so superljudje

Težko bi našli boljše poimenovanje za športnike, ki so morali prebroditi ogromne osebne tragedije. Superhumans je angleška televizijska mreža Channel 4 poimenovala športnike invalide na letošnjih Paraolimpijskih igrah v Londonu. Težko bi našli boljše poimenovanje oz. predstavitev za športnike, ki so morali prebroditi ogromne osebne tragedije.   http://www.delo.si/mnenja/blog/paraolimpijci-so-superljudje.html
Beri naprej »


Usain Bolt teče za čustva, ne za denar

Težavo vidim v tem, da se športnike »zagovarja« oz. slabše rezultate vedno znova opravičuje z raznoraznimi pojasnili. V javnosti se vedno vname polemika glede tega koliko cenimo rezultate športnikov in trud, ki ga vlagajo v svoje delo. Težavo vidim v tem, da se športnike »zagovarja« oz. slabše rezultate vedno znova opravičuje z raznoraznimi pojasnili. Od […]
Beri naprej »


Športni turizem

O športnem turizmu kot obliki turizma, ki večjim športnim dogodkom zagotavlja rentabilnost.   V medijih navadno zasledimo »športni turizem« v primerih, ko se nastop športnika na večjem športnem dogodku označi kot izredno slab in njegova udeležba kot turistično potovanje. Redkeje pa beseda teče o športnem turizmu kot obliki turizma. Ravno slednji je tisti, ki večjim […]
Beri naprej »


Olimpijska zaseda

Nezakonita izraba olimpijskega gibanja in škodovanje športu. Čas za spremembe tudi v Sloveniji.   Danes se uradno začenjajo poletne olimpijske igre v Londonu. Poleg izrednega zanimanja svetovne javnosti, olimpijske igre predstavljajo enega izmed športno sponzorskih draguljev.   http://www.delo.si/mnenja/blog/olimpijska-zaseda.html
Beri naprej »


Pasivnost športne politike večja od uspehov športnikov

Cerar in Danev sta v paketu z vsemi ostalimi pri znižanju pokojnine. Toliko cenimo športne ambasadorje. Cerar in Danev sta v paketu z vsemi ostalimi pri znižanju pokojnine. Toliko cenimo športne ambasadorje. Res je, da moramo v težkih časih vsi stopiti skupaj. Je pa tudi res, da imajo nekateri državjani poseben status, ki so si […]
Beri naprej »


Elitni funkcionarji – amaterizem vs. profesionalizacija športa

Poslovni del športa bi moral biti podvržen istim pravilom, ki veljajo za gospodarske subjekte. Šport vrniti športnikom – to je bilo bistvo izjave, ki jo je kot odziv na dogajanje v Južni Koreji izrazil minister: šport se mora znebiti elitnih funkcionarjev in upravljanje prepustiti entuziastom, ki niso plačani za svoje delo in ki delajo z […]
Beri naprej »


Lovše: Prišel, videl, odsmučal

Ne dvomim, da je imel predsednik najboljše namene pri vodenju SZS. A v takšnih trenutkih najboljši vodje ne zapuščajo svoje barke. Predsednik Smučarske zveze Slovenije v odstopu je še eden od uspešnih podjetnikov, ki se niso znašli v čevljih športnih funkcionarjev. Očitno je vodenje športnih organizacij še vedno močno podcenjeno v smislu angažmaja, ki je […]
Beri naprej »


Plačaj, da boš lahko plačal še več

Sponzorski sistem, v katerem je potrebno za vsak projekt dodatno plačevati, ne predstavlja dodane vrednosti, kvečjemu nasprotno. Sredstva, namenjena športnim sponzorstvom, se v Sloveniji zmanjšujejo. Tak je trend od začetka gospodarsko finančne krize. Na začetku krize smo sicer predvidevali, da gre zmanjšanje pripisati predvsem negotovosti glede prihodnosti, in da se bodo stvari po prvem »šoku« […]
Beri naprej »


Sara brez sponzorjev, TV Slovenija brez oglaševalcev

Zameglitev sponzorjev na TV SLO je, bolj kot na komercialni ravni, pomembna na simbolični. Pred približno mesecem dni me je ob gledanju športnih poročil na TV SLO 1 zmotil prispevek o Sari Isaković, na katerem so bili Sarini sponzorji v ozadju zamegljeni. Sprva nisem bil prepričan, ali dobro vidim in sem vse skupaj preveril še […]
Beri naprej »


Tina Maze prepovedana

Nov pravilnik je bil pisan na podlagi konfliktov z drugo najboljšo smučarko na svetu. Ko sem prebiral osnutek Pravilnika o pravicah in dolžnostih tekmovalcev alpskih reprezentanc, sem se zgrozil, s kakšno lahkotnostjo so njegovi snovalci povsem prezrli številna strokovna, športno marketinška in pravna vprašanja ter se osredotočili na zapovedni oz. prepovedni del pravilnika. Pravice alpskih […]
Beri naprej »


Šport v oglaševanju in oglaševanje v športu

Športni subjekti, ki ne bodo uspeli svojih produktov prilagoditi logiki sponzorske aktivacije, bodo počasi ugasnili. Šport in oglaševanje imata več skupnih točk, kot marsikdo meni, hkrati pa prav tako marsikdo verjame, da je to eno in isto. Z oglaševanjem v športu ni nič narobe samo po sebi, vprašljiv je le učinek, ki ga je, za […]
Beri naprej »


Univerzijada v oblakih

Posledic v študentskih in športnih krogih za Slovenijo ne bo. Bo pa verjetno odškodninska tožba. Posledic v študentskih in športnih krogih, kot to zatrjuje predsednik organizacijskega odbora, za Slovenijo ne bo. Enostavno zato, ker se z univerzijado v Evropi, še posebno v današnjih časih, nihče ne ukvarja. Bo pa verjetno odškodninska tožba in iskanje krivca […]
Beri naprej »


Vrana vrani ne izkljuje oči

Kar leto in pol je trajalo preden je bila znana končna odločitev v zadevi Contador (španski kolesar številka ena na svetu, ki je bil ujet pri zlorabi dopinga). Takoj se je usul plaz kritik, predvsem negativnih: da za vsem stojijo razni interesi, da je trajalo predolgo do odločitve, da je lahko v vmesnem času dirkal, […]
Beri naprej »


Popoldanska dejavnost d. d. in NLB s.p. v profesionalnem športu

Si lahko predstavljajte, kaj bi se zgodilo, če bi vsi predsedniki v športu odstopili, ker se nekateri navijači ne strinjajo z njihovim načinom vodenja kluba? Na bedo slovenskega društvenega profesionalnega športa me je zopet spomnila agonija HK jesenic. Vrhunec slednje nekako sovpada s tragedijo italijanske luksuzne križarke Costa Condordie. V obeh primerih je podobno predvsem […]
Beri naprej »


Neuvrstitev na OI – “rešitev” za sponzorje

Letos na velikih tekmovanjih ne bomo gledali naših nogometašev in košarkarjev. Nogometaši so bili prekratki v kvalifikacijah za EP na Poljskem in v Ukrajini, medtem ko so košarkarji evropsko prvesntvo končali na mestu, ki ne zagotavlja udeležbe na kvalifikacijah za olimpijski košarkarski turnir. Po tekmovalni plati jasno, da sta obe reprezentanci s tem izgubili. Enako […]
Beri naprej »


Družbeni invalidi

Po rezultatih sodeč imamo v Sloveniji vrhunske športnike invalide, ki jih od svojih zdravih kolegov loči predvsem neenako obravnavanje pri čisto osnovnih stvareh, kot je npr. izbor športnika leta. Odnos športne stroke (svetle izjeme naj mi oprostijo) do športnikov invalidov se najbolj nazorno odraža skozi odnos Društva športnih novinarjev Slovenije, ki ob koncu vsakega leta […]
Beri naprej »


Športna disciplina: sedenje na dveh stolčkih

V slovenskem športu je pogosta praksa, da vodilni kadri sponzorja zasedajo ključna mesta pri sponzorirancih. Poleg denarja naj bi dodali še svoje izkušnje in znanje. Vendar skoraj nikoli ni tako. Ob vseh službenih obveznostih ne morejo biti aktivno vpleteni v dogajanje v organizaciji in tako je njihova vloga predvsem častna. Takšne poteze športnih organizacij, ko […]
Beri naprej »


Brez kruha in iger

V slovenskem športu smo vajeni že praktično vsega in nas težko kaj še preseneti, vendar so zgodbe, kot je s hokejem na Jesenicah, žalostne. Večkrat se sprašujem kdo je kriv, da igralci ne dobijo dogovorjenega plačila. Ne glede na dejstvo, da je za primanjkljaj vedno odgovorno poslovno vodstvo športne organizacije, so na koncu za to […]
Beri naprej »


Športni piar = »navaden« piar

Večina slovenskih športnih klubov ali zvez ima zaposlenega predstavnika za odnose z javnostmi. Vendar je verjetno le za prste ene roke primerov, ko ti dejansko opravljajo karkoli izven okvirjev sporočanja športnih rezultatov, dodeljevanja akreditacij novinarjem ter organizacij novinarskih konferenc. Za te dejavnosti ne potrebuješ strokovnjaka s področja komuniciranja, za te zadeve je dovolj, da pobereš […]
Beri naprej »


Kdo je vreden več?

Redko se zgodi, da izbor športnika leta mine brez burnih odzivov športne javnosti. Letos sta za relativni mir s fantastičnimi rezultati poskrbela zmagovalca pri posameznikih, Peter Kauzer in Tina Maze, medtem ko je nekoliko več prahu dvignila lovorika za najboljšo ekipo leta, ki je nekoliko presenetljivo pripadla smučarjem skakalcem. Kako ovrednotiti rezultate naših športnikov? Glede […]
Beri naprej »


Slovenski šport v primežu krize

Pričakovano so se pojavljali odgovori tipa: “Kriza bo prizadela tudi šport, sponzorji bodo zmanjšali sredstva, klubom bo težje…” Nekakšen splošen konsenz športnih subjektov je bil, da se bodo proračuni zmanjšali za 30%. Po približno dveh letih krize in pred napovedano novo krizo je čas, da se na kratko ozremo na to, kako je kriza dejansko […]
Beri naprej »


Od Triglava do Jadrana

Po dveh neuspelih javnih razpisih se je zdelo, da so Stožice še daleč od pridobitve novega imena. Prvič se na razpis ni javilo nobeno podjetje, drugič sta Petrol in Zavarovalnica Triglav ponudila bistveno manj od zneska, zahtevanega v razpisu. Edina logična poteza Zavoda Tivoli je tako bila, da začne pogajanja za pravico do poimenovanja Stožic […]
Beri naprej »


Dejan Zavec žrtev »dopinga«

Namernega ali nenamernega, to ne igra nobene vloge. Doping predstavlja uporabo prepovedanih snovi (ne glede na namen, krivdo ali vednost uporabe s strani športnika). Vendar pa je to le tista vrsta dopinga, ki je najbolj preganjana in najbolj zaničevana. Poznamo pa tudi npr. finančni doping (najbližje mu je sporno financiranje Manchester City-a) in doping v […]
Beri naprej »


Prava vrednost nogometa

Izredno pomemben je za popularizacijo in pridobivanje sponzorjev ter posledično razvoj športa. Vprašanje pa je, ali je ključnega pomena. Lahko šport preživi tudi v krizi rezultatov oz. v obdobju neosvajanja lovorik? S pravim pristopom nedvomno (upoštevati je potrebno tudi zgodovino športnega subjekta). Prav to je čas, ko igra (športni) marketing najpomembnejšo vlogo, da pritegne ljudi […]
Beri naprej »


Pravi čas za NK Maribor 2.0

NK Maribor je v četrtek dosegli drugi največji uspeh slovenskega klubskega nogometa. Tudi za prvega je z uvrstitvijo v Ligo prvakov poskrbel NK Maribor. Očitno je, da je postal športna institucija. Več kot klub. Počasi a vztrajno je plezal iz brezna v katerega je padel po uvrstitvi v Ligo prvakov. Prenovljen stadion, lastna (navijaška) trgovina, […]
Beri naprej »


Pokrovitelj, donator ali sponzor? Zaenkrat (še) vseeno.

Sodeč po objavah v medijih, na spletnih straneh športnih organizacij in poročanju športnih komentatorjev na televiziji (tudi novinarjev) ima slovenski šport pokrovitelje in sponzorje. Kakšna je razlika med njimi? Kaj je potrebno narediti, da postaneš pokrovitelj in kaj, da si sponzor? Čeprav je razlika bistvena, se je zaveda premalo ljudi, ki te termine uporabljajo vsakodnevno. […]
Beri naprej »


»Investicijska« vrednost športa

Kaj dela ene športe privlačnejše za gledalce in sponzorje od drugih? Zakaj je nogomet na prvem mestu in zakaj se mu ostali športi ne morejo približati po množičnosti in popularnosti? V tem zapisu se ne bom spuščal v preveč sociološke razprave o tem, kateri šport je po svoji naravi ljudem bližje, kateri je bolj dostopen, […]
Beri naprej »


Olimpijske igre vs. družbeni mediji

Mednarodni olimpijski komite z novimi pravili glede uporabe družbenih omrežij, ki so za vse olimpijske športnike zavezujoča, nadaljuje svojo prakso ostrega in mestoma pretiranega (predvsem pa neproporcionalnega) urejanja vseh področij, ki so v povezavi z olimpijskimi igrami. Tako smo že s preteklih olimpijskih iger navajeni, da npr. ne smemo na prizorišča prihajati v oblačilih, ki […]
Beri naprej »


Avtorji

Arhiv