Lestvica najvplivnejših slovenskih športnikov na Twitterju

Ljubljana, 20.11.2011 | avtor: | @hsoru

Prihod spletnih družabnih medijev je korenito spremenil komunikacijska razmerja v svetu športa. Klubi, zveze in športniki imajo preko Facebook skupnosti in Twitter računov kar naenkrat neposreden stik z navijači, posledično pa se je spremenila tudi vloga dotedanjih ‘posrednikov’ informacij – novinarjev. Rezultati tega spremenjenega razmerja se v svetu kažejo že nekaj časa – največji klubi imajo sedaj na enem mestu zbrane navijače s celotnega sveta, ki se štejejo v milijonih in športni subjekti sedaj temu dejstvu prilagajajo celotno marketinško strategijo. Mogoče celo največja sprememba se je zgodila prav za posamezne športnike – ti so bili do sedaj varno skriti in zaščiteni preko klubski spletnih strani, novinarskih konferenc, občasnih srečanj z navijači ipd. – sedaj pa se preko družabnih omrežij praktično vsak trenutek na očeh javnosti.

Nekateri športniki so tako po zaslugi načrtnega komuniciranja preko družbenih medijev uspeli vrednost svoje blagovne znamke, svojega imena torej, strahovito povečati (ali jo sploh začeli graditi), nekateri te kanala uporabljajo zgolj za zabavo, nekateri pa so si z nespretnim komuniciranjem naredili več škode kot koristi.

Tako v tujini kot tudi pri nas je v ospredju tovrstnega komuniciranja Facebook, pri posameznih športnikih pa ima Twitter prav posebno vlogo. Prav športniki so bili eni prvih promotorjev te storitve. Če danes na lestvici najbolj priljubljenih Twitter računov kraljujeta Lady Gaga in Justin Bieber, sta bila ena izmed pionirjev resne in načrtne uporabe te storitve kolesar Lance Armstrong in košarkar Shaquile O’Neal. Prvi je preko Twitterja načrtno promoviral in populariziral svojo fundacijo Livestrong, drugi pa je Twitter večinoma uporabljal za gradnjo osebne blagovne znamke preko (predvsem) zabavnih objav. Oba pa poosebljata to novo razmerje na relaciji športniki – novinarji – navijači. Lance Armstrong je preko Twitter računa napovedal ponoven vstop v svet vrhunskega kolesarstva, O’Neal pa je javnosti sporočil, da se košarkarsko upokojuje. Trenutno je na splošni lestvici priljubljenosti med športniki najvišje uvrščen nogometaš Kaka z nekaj manj kot 7 milijoni sledilcev. Uporaba Twitterja je med športniki tako popularna, da morajo posamezne zveze in klubi uvajati posebne pravilnike prav v ta namen, v ligi NBA tako igralci ne smejo tvitati pred in neposredno po tekmi (zgodilo se je že, da je igralec tvital med polčasom tekme).

Veliko je razlogov, zakaj je Twitter med športniki tako popularen, glavni med njimi so enostavna uporaba preko mobilnih telefonov (športniki so skoraj ‘odvisni’ od mobilnih telefonov, trenerji običajno z njimi bijejo velike bitki o prepovedi uporabe telefonov vsaj nekaj časa pred in med tekmami), oblika preživljanja prostega časa med treningi, na gostovanjih ali po tekmi, neposreden stik z navijači, novinarji, lažja komunikacija med ostalimi športniki in ne nazadnje tudi pozitivni primeri športnikov ‘pionirjev’ – že prej omenjena Shaquile O’Neal in Lance Armstrong. V zadnjem času pa so take tudi zahteve njihovih sponzorjev, saj slednjim »fanbase« na spletnih družabnih omrežjih predstavlja »database«.

V Sloveniji se športni subjekti še vedno najraje poslužujejo Facebooka, predvsem klubi in zveze, med športniki pa postaja Twitter vedno bolj priljubljen in pomemben način komunikacije. Pripravili smo lestvico najvplivnejših slovenskih športnikov na Twitterju. Poleg klasičnih meril vpliva, kot so število sledilcev, pogostost objavljanja, interakcija z ostalimi uporabniki ipd., smo pri izboru upoštevali še specifike uporabe Twitterja med športniki.

Kriteriji izbora:

  • Klasični pokazatelji priljubljenosti:
  • Število sledilcev
  • Pogostost objavljanja
  • Interakcija z ostalimi uporabniki – odgovarjanje na vprašanja uporabnikov, posebne ugodnosti za sledilce
  • Osebna vpletenost – je za Twitter računom res športnik ali mu ga upravlja kdo drug
  • Ločena komunikacija na Twitterju in Facebooku

Upoštevanje športnih specifik tvitanja:

  • Komunikacija z navijači
  • Objavljanje zakulisne informacije – fotografije, tvitanje z gostovanj…
  • Razmerje med športnimi in nešportnimi (zasebnimi) vsebinami
  • Dostopnost tudi v primeru slabih rezultatov
  • Načrtna komunikacija (gradnja osebne znamke, promocija osebnih/klubskih sponzorjev, promocija lastnih projektov)
  • Overjen Twitter račun
  • Vpliv znotraj ciljne skupine oz. športnih krogov – omemba soigralcev, ostalih športnikov, uporaba #hashtagov
  • Vloga Twitterja v primerjavi z ostalimi komunikacijskimi orodji – ekskluzivnost objav novic na Twitterju (podpis nove sponzorske pogodbe, podpis za nov klub, upokojitev)

Lestvica najvplivnejših slovenksih športnikov na Twitterju:

1. Jani Brajkovič

Na drugem mestu po številu sledilcev, po vseh upoštevanih merilih pa na prvem, je Jani Brajkovič. Pri njem ne moremo mimo vpliva njegovega kolesarskega mentorja Lanca Armstronga, verjetno ga je prav on ‘zastrupil’ s tvitanjem. Pri Janiju najdemo vse, kar od športnika ‘tviteraša’ pričakujemo – pogoste objave, interakcija z navijači in ogromno zakulisnih informacij, od njegovih treningov, potovanj, do njegovih občutkov po dirkah. Na Twitterju je bil aktiven tudi po zanj katastrofalnem Tour de France-u. Njegov račun je overjen, ne nazadnje pa je Twitter logotip njegova lanska ekipa Radioshack promovirala tudi na njihovih dresih.

2. Boštjan Nachbar

Boštjan Nachbar je po mnogih kazalnikih prvi med slovenskimi športniki na Twitterju. Ima najvišjo stopnjo interakcije z ostalimi uporabniki, stalno sprašuje ostale uporabnike glede izbire filmov, serij, glasbe, aktivno promovira svoj košarkarski kamp (in tudi njegove sponzorje) in izvaja nagradne igre. Med vsemi športniki je tudi nekako najbolje razvil nek svoj stil komunikacije, je pa skupaj z Vujačičem prvi med slovenskimi košarkarji, ki je začel s tvitanjem in kot tak zaslužen tudi za ostale košarkarje na Twitterju. Ko podpiše pogodbo s kakšno NBA ekipo, lahko pričakujemo, da bo število njegovih sledilcev močno naraslo, kar ga sedaj edino loči od prvega mesta na lestvici.

3. Jaka Lakovič

Mogoče nekoliko presenetljivo je na tretjem mestu po številu sledilcev Jaka Lakovič, od letos igralec Galatasaraya in kapetan slovenske košarkarske reprezentance. Na Twitterju je zelo aktiven, redno objavlja novice v povezavi s košarko kot tudi bolj osebno obarvane novice – katere tv serije gleda, katere športe spremlja ipd. Vidi se, da si je osrednjo bazo sledilcev nabral v Barceloni, zato veliko komunicira s španskimi navijači, aktivno pa sedaj komunicira tudi s turškimi navijači.

4. Saša Vujačič

Saša je športnik z daleč največ sledilci med slovenskimi športniki – 58.000. Vidi se, da je v ozadju razdelana strategija njegove ameriške marketinške agencije, ki je verjetno z njihovimi prijemi tudi poskrbela za njegovo priljubljenost, sploh glede na relativno majhno število vseh objav – samo 140, račun pa ima odprt od začetka leta 2009. Je eden izmed treh športnikov z overjenim računom. Ni zelo aktiven pri objavah, posledično manjka tudi interakcija z ostalimi uporabniki, njegov račun pa je sinhroniziran z njegovim Facebook profilom, gre torej za identično komunikacijo. Pri njem torej manjka osebna vpletenost v samo tvitanje, objave večinoma dokaj suhoparno povzemajo košarkarske dogodke, človek ima občutek, kot da mu objave piše samo njegova agencija. Njegov fokus pa je v celoti tujina, objav v slovenščini praktično ni.

5. Goran Dragić

Goran je poleg Lakoviča na Twitter sceni prisoten najmanj časa, od letošnjega poletja. Zaradi tega še razvija svoj Twitter stil objav, vseeno pa dokaj redno komunicira z navijači, v času NBA lockouta, ko se pripravlja v ZDA, pa redno poroča o njegovih aktivnostih – od treningov do obiska Anžeta Kopitarja. Ima že overjen račun, prav tako kot pri Nachbarju pa je pričakovati, da bo število sledilcev narastlo takoj, ko se začne liga NBA ali podpiše za kakšen drug klub.

Ostali športniki

Od ostalih športnikov so na lestvici večinoma predstavniki individualnih športov. Od najboljših športnikov po klasičnih, torej izključno športnih dejavnikov, so na lestvici Primož Kozmus, Anže Kopitar, Dejan Zavec in Peter Kauzer, od košarkarjev je tukaj še Primož Brezec, najdemo tudi najboljšega slovenskega tenisača Blaža Kavčiča, rokometaša Vida Kavtičnika in kar nekaj predstavnikov zimskih športov – Marka Grilca, Roka Perka in Bineta Žaloharja. Pohvaliti gre predvsem Primoža Kozmusa, ki je pred nedavnim preko Twitterja organiziral klepet s svojimi navijači.

Zanimivo je, da na lestvici ni niti enega nogometaša, izmed vodilnih slovenskih nogometašev pa ima Twitter računa odprt zgolj Tim Matavž. Omeniti velja, da sta med rednimi uporabniki Twitterja tudi paraolimpijca Mateja Pintar in Gal Jakič.

Lestvica TOP 20 najvplivnejših slovenskih športnikov na Twitterju:

  Športnik Twitter ime sledilci sledi št.  objav overjen tvita od
1 Jani Brajkovič janibrajkovic 25.934 442 1291 JA 7.11.2008
2 Boštjan Nachbar BokiNachbar 7.575 94 3906   6.6.2009
3 Jaka Lakovič LakovicJaka 20.296 42 296   17.5.2011
4 Saša Vujačić SashaVujacic 57.973 6 140 JA 7.2.2009
5 Goran Dragić Goran_Dragic 3.868 50 168 JA 17.8.2011
6 Dejan Zavec DejanZavec 1.488 30 70   29.5.2011
7 Primož Brezec Primozbrezec 3.029 134 1426   22.8.2010
8 Primož Kozmus primozkozmus 617 21 62   2.11.2010
9 Blaž Kavčič blaz_kavcic 1.110 15 391   12.5.2010
10 Anže Kopitar AnzeKopitar 1.978 18 148   29.8.2009
11 Marko Grilc markogrilc 779 87 492   18.4.2009
12 Vid Kavtičnik vKavticnik 536 26 713   23.10.2010
13 Bine Žalohar binezalohar 271 345 717   7.5.2009
14 Rok Perko rokDHperko 253 82 235   12.12.2009
15 Peter Kauzer kapsljr 204 81 57   18.10.2009
16 Gašper Kopitar kopy13 135 31 43   26.8.2011
17 Natalija Gros NatalijaGros 88 1 32   16.11.2009
18 Katja Višnar KatjaVisnar 71 25 94   11.6.2010
19 Matevž Petek MatevzPetek 37 43 12   27.12.2009
20 Petra Rampre 10ischic 21 41 219   27.3.2011

Značke: #digitalno, #družbena omrežja športniki, #športni marketing

0 komentarjev



HTML je dovoljen

Kategorije

Značke

Avtorji

Arhiv