NK Maribor in Youtube prenos

Ljubljana, 17.07.2015 | avtor: | @hsoru

V sredo se je zgodilo nekaj dokaj neobičajnega za slovenski šport – tekma drugega predkroga za Ligo prvakov med NK Maribor in Astano iz Kazahstana je bila v neposrednem prenosu predvajana samo preko spletnega kanala Youtube.

Razlog za tako odločitev Maribora je bil v nepripravljenosti slovenskih televizij, da odkupijo pravice za tekmo v višini 15.000 Eur. Do četrtega predkroga so medijske pravice namreč še v domeni nastopajočih klubov, od zadnjega kroga naprej pa pod okriljem Uefe.

Zadeva se mi zdi zanimiva iz dveh vidikov – slovenske televizije so na ta način pokazale, koliko so (oziroma niso) tovrstni športni prenosi vredni, s predvajanjem tekme v živo na Youtubu pa smo bili prvič priča tovrstni izbiri kanala kot primaren medij predvajanja.

Spoštujem odločitev Maribora, da se ni spustila pod določeno ceno in bi, kot bi ravnala velika večina klubov, tudi zastonj pristala na prenos, samo da je tekma na televiziji. Maribor si to pač lahko privošči, večina drugih klubov na žalost ne.

Razumem pa tudi ostale televizije, ki niso bile pripravljene investirati teh 15.000 EUR plus stroške produkcije za eno tekmo. To ni majhen znesek, ki bi ga lahko kar tako pokrili z oglaševanjem med tekmo, verjetno bi bilo potrebno v oglaševalske pakete vključiti tudi kakšne druge športne vsebine. Hkrati gre tudi za samo eno tekmo, s tem bi na nek način vsaka druga televizija razen Kanala A, ki je imetnik pravic za Ligo prvakov in Ligo Europa, posredno delala promocijo ravno za glavni del tekmovanja.

Podatki o gledanosti tekme se med sabo malo razlikujejo. V Mariboru pravijo, da si je tekmo skupaj z gledalci na stadionu in preko Youtuba ogledalo preko 100.000 ljudi. Verjetno gre za različne ljudi, ki so videli vsaj delček tekme (doseg) in ne za povprečno gledanost tekme. Ko sem nekajkrat ‘prešaltal’ na Youtube, se je številka gledalcev vedno gibala okrog 10.000.

logo nk maribor

Osebno se mi zdi ta ‘eksperiment’ zanimiv predvsem z vidika vloge Youtuba kot kanala, ki omogoča (tudi) športne prenose. Youtube se že nekaj časa spogleduje s to možnostjo, prav tako na drugi strani imetniki športnih pravic. Zaenkrat še ni čisto znano, ali lahko Youtube (oziroma lastnik Google) dejansko enakovredno vstopi v svet športnih prenosov, vsaj kar se tiče največjih športnih lig. Obstajajo sicer že določene lige in prvenstva, ki se jih lahko gleda preko Youtuba, ki ima tudi že sistem za plačljivo naročnino, ki bi tako omogočal tudi plačevanje po ogledu posameznih tekem ali določenega števila tekem.

Potrebno pa se je zavedati, da je šport še vedno domena televizij. Kar 97% športnih prenosov se gleda v živo. Šport je v bistvu še edina ‘mainstream’ televizijska vsebina, ki se gleda v živo, zato je klasičnim televizijam še kako pomembna. Zaradi tega razloga se v zadnjih letih tudi sklepajo rekordne pogodbe za televizijske pravice.

Zaenkrat kaže, da bo Youtube (in podobne spletne platforma) kot športni kanal nekakšno dopolnilo televizijskim prenosom – da bodo tekme dostopne tudi na trgih, ki jih imetnik pravic ne pokriva, da bodo na tovrstnih kanalih dodatne tekme, ali mogoče tekme v posebnih snemalnih tehnikah, kjer bodo gledalci še bolj kontrolirali, kaj in kako si športne vsebine želijo gledati.

Primer uporabe 360° pogleda – pogled deluje samo v brskalniku Chrome

Mariborska izkušnja tudi kaže, da je to v določenih okoliščinah tudi priložnost za (športno) okolje kot je Slovenija. Tudi letošnja izredno zanimiva košarkarska končnica je bila pokazatelj, da imajo lahko tudi spletni prenosi dobro gledanost. Med zmagovalce sredinega prenosa tako zagotovo šteje  Zavarovalnica Maribor, ki je verjetno financirala produkcijo tekme, v zameno pa dobila lepo izpostavljenost skozi celotno tekmo, ki je na televiziji ob običajnem prenosu ne bi.

Značke: #aktivacija sponzorstva, #digitalno, #sponzorstva, #športni dogodki, #športni marketing, #športno sponzorstvo

0 komentarjev



HTML je dovoljen

Kategorije

Značke

Avtorji

Arhiv