Super Bowl 2012

Ljubljana, 10.02.2012 | avtor: | @hsoru

Letos sem imel prvič to srečo, da sem bil v času Super Bowla v Ameriki. No, še večja sreča bi seveda bila, da bi bil tudi na stadionu, kjer se igra Super Bowl, ampak tudi to bo enkrat prišlo na vrsto, spremljanje tekme v Las Vegasu pa je kar dober približek temu…

Gre za največji športni dogodek v ZDA in če sem o tem lahko preko medijev samo bral, sem zdaj na lastni koži spoznal, da je Super Bowl precej več kot (samo) športni dogodek leta.  Spodaj nekaj glavnih poudarkov.

Super Bowl in družabni mediji

Že pred samo tekmo so tekmo poimenovali kar Social Bowl, vnaprejšnjega MVP-ja tekme pa kar družabne medije. Med samo tekmo je padel rekord po številu tvitov na sekundo, velika večina tvitov pa je bila povezana z oglasi med tekmo in koncertom Madonne med polčasom. Veliko oglasov je vsebovalo hashtag oznake in prav preko teh oznak se je tudi merila uspešnost oglasov.

Teden pred Super Bowlom je bila odigrana All star tekma, na kateri je liga NFL prvič dovolila tvitanje igralcev med tekmo (sicer samo na posebnih postajah na stadionu, ne preko osebnih naprav igralcev), kar je bila dobra napoved (predvsem) Twitter eksplozije med Super Bowl vikendom.

Med samim Super Bowlom je bil v Indiannapolisu, kjer se je tekma igrala, prvi družabni medijski center, nasploh je sam dogodek pomenil še korak naprej v integraciji športa in družabnih medijev – preko spletnih in mobilnih platform so se še bolj zabrisale linije med digitalnim in realnim svetom, navijači pa so prišli še za korak bližje celotnemu zakulisnemu dogajanju.

Super Bowl in Ambush marketing

Človek ima v Ameriki občutek, da bi se absolutno vsa podjetja rada priključila Super Bowl maniji. Ker je sponzorjev seveda malo, ostalim podjetjem ne preostane drugega, kot da se zatečejo k ambush marketingu. Ker lahko izraz Super Bowl uporabljajo samo sponzorji NFL-a, je bila že skoraj enako pogosta skovanka The Big Game.

Večina lokalov je imelo organiziran ogled ‘velike’ tekme, že sam vstop v lokal pa je bilo potrebno plačati, potem pa je tukaj seveda še vsa hrana in pijača, ki se ji ne uide. Tudi v radijskih in televizijskih reklamah na lokalnih kanalih vsak drug oglas ponuja neko ekskluzivno ugodnost v času ‘velike’ tekme, pa gre lahko za brivski salon v Barstowu ali pa restavracijo s hitro hrano v Kingmanu.

Podobno lahko pričakujemo najprej letos v Evropi med Evropskim nogometnim prvenstvom in Olimpijskimi igrami, predvsem pa lahko v Sloveniji pričakujemo razcvet ambush marketinga med domačim košarkarskim Evropskim prvenstvom 2013.

Super Bowl in potrošništvo

Prihod v ameriški supermarket na dan tekme zgleda kot prihod v trgovino na božični dan, samo da so smrekice in lučke zamenjali zastave in baloni. Celotni kompleksi trgovin so v tem obdobju opremljeni v Super Bowl navijaškem stilu.

Sponzorsko pivo, malo manj sponzorsko pivo, sponzorka hrana, malo manj sponzorska hrana, čipsi, omake, kokice, navijaški pripomočki… In prihod v trgovino se hitro konča s polnim vozičkom piva, perutničk, rebrc in krompirjeve solate, čeprav je človek hotel kupiti samo malo vode.

Super Bowl in oglasi

Seveda ne morem mimo oglasov. Vsaj v tolikšni meri, kot gre za športni dogodek leta, gre tudi za oglaševalski dogodek leta. Zaradi spleta in razvoja družabnih medijev je večina oglasov na ogled že pred samo tekmo, vseeno pa vsi z nestrpnostjo pričakujejo oglasne bloke. Vedno pa mi je zanimivo in zabavno gledati primerjalne oglase, v katerih se ‘blati’ konkurenco, tudi teh letos ni manjkalo.

Obstajajo različne lestvice naj oglasov med tekmo, recimo lestvica USA today, mogoče moja dva najljubša oglasa. Na prvem mestu je oglas, v katerem nastopa Seinfeld in v katerem se je vrnil tudi Soup Nazi, na drugem pa oglas z čips Doritos s psom in izginulo mačko.

Super Bowl in politika

Sami oglasi pa so letos povzročili tudi debato o tem, kako so bili nekateri (preveč) politično obarvani. Največ se je govorilo o oglasu Clinta Easwooda za Chrysler, k so ga mnogi razumeli kot oglas za ponovno izvolitev Obame, čeprav je Clint to zanikal. Oglas je bil namreč predvajan med polčasom Super Bowla, Clint pa američane nagovarja z besedami ‘It’s halftime, America’.

Še bolj zanimiva je zgodba iz Michigana, kjer je bil predvajan oglas s strani republikanskega politika, v katerem se Kitajka v polomljeni angleščini ‘zahvaljuje’ njegovi demokratski protikandidatki za to, da se zadolžuje pri njih na Kitajskem.

Super Bowl in stave

Bil sem prepričan, da je Las Vegas tudi meka za športne stave. Kar nekoliko razočaran sem ugotovil, da temu ni tako. Vsaj ne v primerjavi z igralništvom. Na tekmo Super Bowla se je sicer stavilo 95 milijonov $, kar je največ doslej, od tega so imele igralnice dobiček v višini 5 milijonov $ (jaz sem stavnice s stavo na skupni rezultat pod 53 točk ‘obral’ za velikih 18 dolarjev…).

Številka je sicer velika, toda primerjava z zneski, ki se obračajo v igralništvu, je zelo zgovorna – v lanskem letu je se je v Vegasu na igralnih aparatih in mizah obrnilo 10 milijard dolarjev, preko stav pa ‘samo’ 195 milijonov dolarjev.

Še to – zmagali so New York Giantsi…

 

Značke: #družbena omrežja športniki, #šport, #športni dogodki, #športni marketing

0 komentarjev



HTML je dovoljen

Kategorije

Značke

Avtorji

Arhiv