Tour de France

Ljubljana, 28.07.2011 | avtor: | @hsoru

 

Hotel sem začeti z mislijo, da je kolesarstvo poleg nogometa in košarke edini šport, ki ga redno spremljam, četudi v njem ne sodelujejo (vsaj ne pri vrhu) Slovenci, pa sem hitro ugotovil, da bi se našel še kakšen tak šport (ali dva).

Vseeno pa kolesarstvo in konkretno Tour de France, kot sem ugotavljal že lani, predstavlja enega izmed mojih vsakoletnih športnih vrhuncev. Tri tedne je, kadar le dopušča čas, po tretji ali četrti uri popoldne čas za Eurosport ali TV Slovenijo.

Že večkrat sem razmišljal, da je kolesarstvo televiziji zelo prijazen šport, kar še posebej velja za Tour de France. Za gledalce se zgodba Toura razvija skozi tri tedne, ima neprestane zaplete, sprotne junake in tragične figure (letos je bil med njimi na žalost tudi Brajkovič), taktične igrice med kolesarji in kolesarskimi ekipami, in jasen vrhunec – odločilne alpske etape, kjer se odloča o ultimativnemu junaku dirke – skupnemu zmagovalcu.

Na drugi strani predstavljajo vse te okoliščine idealno platformo za sponzorje in tudi druge vpletene – sponzorje samega Toura in sponzorje posameznih ekip, pod drugimi vpletenimi pa mislim predvsem vse regije, ki jih obišče Tour, ki ta obisk izkoristijo za odlično promocijo samih turističnih znamenitosti. Malo je na svetu dogodkov, ki na trinajstih kilometrih zberejo 500.000 ljudi, kolikor se jih je letos zbalo na Alp d’Huez. Kolesarstvo je seveda tudi eden izmed športov, kjer je presek množic tistih, ki se s športom ukvarjajo in tistih, ki šport spremljajo, izjemno velik. Je tudi eden izmed redkih športov, ko lahko običajni smrtniki dejansko (po)izkusijo to, kar premagujejo športniki kolesarji.

Je kolesarstvo končno premagalo doping? Na tako oceno moramo počakati vsaj na odločitev CAS-a v primeru Contador in na rezultate vseh testov z letošnjega Toura. Vseeno pa se zdi, da so gledalci ob progi in pred ekrani na tovrstne afere pozabili in jih vsem vpletenim oprostili. Vsaj večina, nekateri so v zdravniški opravi ob progi še vedno ponujali dodatna sredstva Contadorju…

Kaj nam je torej ponudil letošnji Tour? Ocene športnih komentatorjev so, da smo gledali najrazburljivejši Tour v zadnjih letih. Temu pritrjujejo tudi prve ocene sponzorjev. Po ocenah skupine IMF, ki je opravila meritve na več kot 800 svetovnih televizijskih kanalih,je znašala vrednost pojavnosti sponzorjev od 8 milijonov dolarjev za manjše ekipe do 100 milijonov za večje (bolj uspešne). Poslovno izjemno uspešen Tour ima za sabo denimo ekipa Garmin, ki je zmagala na ekipnem kronometru, Norvežan Hushovd je več dni nosil rumeno majico, Američan Farrar pa je bil zmagovalec etape na ameriški praznik 4. julija. Verjetno največji (predvsem pa nepričakovani) zmagovalec s tega vidika pa je ekipa Europcara, kjer je Vockler z branjenjem rumene majice postal skoraj francoski narodni heroj – podjetje je pred začetkom Torua pričakovalo vsaj 500 omemb na televiziji in radiu, zdaj številka že krepko presega 1.700 omemb… Zadovoljnih je lahko večina ekip na Touru, saj v treh tednih običajno vsaka ekipa pride do svojih pet minut slave. Lahko preko ekipnega kronometra, lahko s posamičnimi pobegi, lahko z uspehi v sprinterskih etapah, lahko celo preko padcev (kolesar Hoogerland, ki je padel v bodečo žico zaradi trka enega izmed kolesarjev s spremljevalnim vozilom je verjetno zaradi tega dobil velo večjo televizijsko izpostavljenost, kot bi jo, če bi ‘samo’ bežal pred glavnino), lahko zaradi dejstva, da so prisotni na dresih kolesarjev, ki so dovolj kvalitetni, da ostanejo v zadnji skupini hribolazcev, ko je zanimanje javnosti največje, hkrati pa so na 15% naklonu (navzgor seveda) tudi hitrosti izredno prijazne razkazovanju logotipov na dresih. Najbolj pa so seveda lahko zadovoljni sponzorji, ki imajo kolesarja v tisti najbolj čislani, rumeni majici.

Največjo pojavnost izmed vseh sponzorjev ima seveda generalni sponzor Toura Škoda. Izpostavljenost preko spremljevalnih vozil, oglasnih blokov, majice za najboljše mlade kolesarje, pojavnosti ob progi in ciljnih oznak je ogromna, letos pa so prvič poskrbeli tudi za spletna sponzorska orodja in sponzorirali posebno aplikacijo Toura za androide in iphone.

Posebna pohvala gre tudi prenosom na TV Sloveniji. Prenašali so vse glavne etape, Tomažu Kovšči sta pomagala strokovna komentatorja Gorazd Štangelj in Martin Hvastja, dodaten novinar pa je med etapami pripravljal prilagojene grafike z zanimivostmi za posamezne etape. Kovšča in Hvastja sta med drugim tudi posrečeno ugotovila, zakaj je kolesarstvo tako popularen šport – ker je pač šport ki gre resnično na ceste med ljudi…

Značke: #športni dogodki, #športni marketing, #športno sponzorstvo

0 komentarjev



HTML je dovoljen

Kategorije

Značke

Avtorji

Arhiv