19 Avg Brez gledalcev olimpijske igre še bolj tehnološke
Trend tehnoloških inovacij iz zimskih iger 2018 se je v Tokiu nadaljeval in še nadgradil. Tehnologija tako ni več obvezno strateško orodje pri športnih prenosih, pripravi športnikov, sami organizaciji, temveč je postala sestavni, če ne celo glavni del velike večine glavnih partnerjev iger.
Na otvoritvi smo navijači, podobno kot leta 2018 na zimskih igrah, lahko spremljali Intelov šov z droni. 1.824 dronov je tako razsvetlilo nebo nad olimpijskim stadionom, da so lahko zažareli olimpijski krogi.
Toyota je kot globalni partner iger s sedežem na Japonskem v svoji aktivaciji želela še posebej izpostaviti razvitost in uporabnost robotov. Veliko aktivnosti je bilo sicer pripravljenih tudi za boljšo izkušnjo navijačev na športnih prizoriščih, zaradi praznih tribun pa se je tehnologija preselila predvsem na logistični del – od prevozov športnikov do ‘prevozov’ športnih orodij. Košarkarski robot je bil še posebna atrakcija na tekmah med polčasi.
Zaradi iger brez navijačev je bila priprava prenosov tekem še toliko pomembnejša. Navijači smo tako lahko videli, v katero smer bodo šli športni prenosi – poleg vedno boljše ločljivosti so tukaj tudi obogateni podatki v realnem času in prikaz dogajanja v počasnem posnetku iz praktično vseh možnih zornih kotov, da imamo navijači včasih občutek, kot da gledamo akcijski film. Preko izdelave 3D animacij pa smo lahko z dodatnimi grafikami spremljali tudi pohod Janje Garnbret na zlato medaljo.
Na zajemanju čim večje količine podatkov temelji tudi razvoj (in aktivacija) uradnega časomerilca iger Omege, ki tako že dolgo ne meri samo časov tekmovalcev, temveč lahko na podlagi zajema podatkov tako navijačem kot tudi samim športnikov ponuja vedno večji spekter različnih dodatnih informacij.
Segment, ki je tudi naredil ogromen korak naprej v razvoju, je segment t.i. nosljivih tehnologij (wearable technologies). Od razvoja samih oblačil (ki lahko ne samo merijo različne športnikove podatke, temveč tudi uravnavajo temperature), do razvoja ostale pametne tehnologije – pametne ure, VR očala, pametni senzorji… Preko platforme, ki jo je zgradil kitajski gigant Alibaba, so organizatorji v realnem času spremljali tudi ključne vitalne podatke prostovoljcev in organizatorjev, z glavnim ciljem zaradi vročine preprečiti vročinske udare. Vsa ta tehnologija je vse bolj dostopna tudi na potrošniškem segment, prav velika tekmovanja kot so olimpijske igre pa postajajo ključna tako za razvoj kot tudi za promocijo same tehnologije.
Poleg tehnologije so organizatorji poseben poudarek namenili tudi trajnosti, ki se je velikokrat seveda prepletala tudi s tehnologijo – tako naj bi bilo kar 99% materialov, uporabljenih za potrebe iger, uporabljeno iz recikliranih produktov. Med drugim tudi postelje, sestavljene iz škatel in olimpijske medalje, narejene iz starih elektronskih naprav.