25 Nov Ryan Reynolds, nogomet in valižanska prevajalka
Ameriški portal Axios je objavil primerjavo najbolj branih tem v ZDA za oktober 2020 in oktober 2021. Prvo in drugo mesto sta zasedli isti temi – (bivši) ameriški predsednik Donald Trump in koronavirus, s tem, da sta letos zamenjali položaj na lestvici. Če pa pogledamo naslednjih osem tem, vidimo zelo očitno razliko – leta 2020 sta bili med preostalimi osmimi najbolj branimi temami dve v povezavi s športom – ameriški nogomet in moštvo ameriškega nogometa Dallas Cowboys. Letos je med preostalimi osmimi temami športnih kar šest – poleg prevladujočega ameriškega nogometa in klubov je na lestvici še medijska hiša (ESPN) ter tudi bejzbol.
Lestvica, ki seveda za Slovenijo ni relevantna, vseeno pa nakazuje trend, da so ljudje naveličani dnevne politike in domačih ter svetovnih problemov, ki nam jih medijski ustroji vsakodnevno servirajo, uteho oz. beg pred tovrstnim poročanjem pa največkrat najdejo prav v svetu športa oz., kot bomo videli v nadaljevanju, v dobri (in zabavni) vsebini.
Da na globalni ravni najbolj rastejo športi oziroma športne blagovne znamke, ki poleg samega rezultata in tekmovanja poskrbijo (predvsem) za dobro in neprestano vsebino, je trend že zadnjih nekaj let. Formula 1 v zadnjih letih dosega rekordne številke spletnih stikov z navijači, predvsem preko družbenih omrežij, eden glavnih razlogov, predvsem to spet velja za trg v ZDA, pa je izjemno popularna Netflixova serija Formula 1: Drive to Survive.
Ste že slišali za nogometni klub Wrexham? Gre za klub iz Walesa, ki igra v peti angleški ligi. In gre za klub, ki sta ga kupila ameriška igralca Rob McElhenney in Ryan Reynolds. Ker je imeti v lasti nogometni klub seveda modno, predvsem pa, ker je to dobra zgodba. Dobra zgodba, da se posname dokumentarno serijo o nakupu in upravljanju kluba in seveda o vseh valižanskih stereotipih.
Rob naj bi navdih za nakup kluba dobil ob gledanju Netflixove dokumentarne serije Sunderland ‘Til I Die, ki opisuje vzpone in padce skoraj 150 let starega angleškega kluba. Kamere so za različne spletne platforme med drugimi v garderobe spustili tudi že Manchester City, Tottenham in Juventus.
Kot fikcija se je začela ameriška nadaljevanka Ted Lasso, ki govori o trenerju ameriškega nogometa, ki prevzame mesto trenerja enega izmed angleških nogometnih klubov. Postala je tako uspešna, da je pred to sezono sklenila sporazum z angleško Premier ligo, da v seriji lahko uporabljajo arhivske posnetke in logotipe klubov enega najmočnejših klubskih tekmovanj na svetu.
Šport tako postaja vedno bolj platforma za zagotavljanje kvalitetne vsebine, oz. vsebine, ki si jo navijači želijo, in če že ne gre za najvišji nivo (npr. Liga Prvakov), je včasih sama zgodba celo pomembnejša od rezultatov na igrišču.