Kako aktivni so na družbenih omrežjih naši zimski šampioni?

Kako aktivni so na družbenih omrežjih naši zimski šampioni?

Prejšnji teden smo preverili, kako se najboljši skakalec letošnje sezone in lastnik številnih rekordov, Peter Prevc, v primerjavi s skakalno konkurenco obnese na družbenih omrežjih in prišli smo do zanimivih ugotovitev.

Tokrat pa nas je zanimalo kako aktivni so na družbenih omrežjih ostali slovenski športniki in športnice in ker smo ravno v obdobju, ko so se zaključile sezone zimskih športov, smo pod drobnogled vzeli naše najboljše zimske športnike in športnice, ki se tudi sicer na družbenih omrežjih lahko pohvalijo z največ sledilci in vščeki. V tokratni analizi smo tako tokrat preverili skakalca Petra Prevca, deskarja Žana Koširja, smučarko Tino Maze, biatlonca Jakova Faka in smučarskega krosista Filipa Flisarja.

Facebook

Če ponovno pričnemo pri najbolj priljubljenem družbenem omrežju, lahko sklepamo, da sta bili lanski izjemni sezoni Tine Maze in Jakova Faka ključnega pomena za veliko število všečkov njunih uradnih profilov. Tu izstopa predvsem še vedno izredno popularna Tina maze, katere uradni profil ima skoraj 200.000 všečkov več kot uradni profili preostalih štirih zimskih šampionov.

Zanimiv je tudi podatek, da so v času športnega praznika v Planici, število všečkov uradnih profilov vseh petih naraslo. Seveda ja število teh najbolj naraslo pri Petru Prevcu (za 5.880), za kar 3.129 všečkov pa je naraslo tudi število všečkov na uradnem profilu Tine Maze, na katerem, podobno kot na profilu Filipa Flisarja, ni bilo objavljenega nič v povezavi s Planico. Pri slednjemu se to verjetno pozna tudi na novih všečkih, saj jih je v času Planice dobil »le« 55, medtem ko sta jih tako Koširjev kot Fakov profil, na katerem je mogoče zaslediti objave povezane s Planico, pridobila skoraj 400 oziroma več kot 800.

Ugotovimo lahko tudi, da imajo vsi športniki, z izjemo Žana Koširja, tudi privatne Facebook profile. Morda ga ima tudi Žan, vendar tega nismo zasledili. Tako tudi ne moremo ugotoviti koliko navijačev sledi njegovemu privatnemu profilu, kar je nemogoče razbrati tudi pri Mazetovi, ki te funkcije očitno nima omogočene. Sicer po številu sledilcev prevladuje Prevc s 18.219 sledilci, sledita pa mu Flisar s 14.974 sledilci in Fak z »le« 866 sledilci, kar je nerazumno malo, glede na to, da ima njegov uradni profil preko 100.000 všečkov.

 

Twitter

Tudi na Twitterju je zadeva podobna kot na Facebooku, saj ima naša smučarska šampionka na svojem profilu več kot šestkrat več sledilcev kot preostali športniki skupaj, pri čemer je potrebno upoštevati, da Filip Flisar Twitterja ne uporablja oziroma ga uporablja pod katerim drugim imenom.

Ugotovimo lahko tudi, da je Prevc prvi pričel z uporabo Twitterja in sicer skoraj dve leti pred Mazejvo, vendar pa v tistem času še zdaleč ni bil tako aktiven – ne pri objavljanju, ne pri pridobivanju novih sledilcev – kot je v zadnjem obdobju. Samo v času Planice je Prevc namreč dobil 771 novih sledilcev, kar pa je še vedno 25 sledilcev manj, kot jih je v tem času dobila Mazejeva, čeprav tudi na Twitterju, z razliko od ostalih treh športnikov, ni tvitnila nič v povezavi s Planico.

Tudi sicer je Mazejva daleč najbolj aktivna na Twitterju, saj je do danes tvitnila kar 2.268-krat, kar je več kot tri in pol krat več kot ostali športniki skupaj.

 

Instagram

Tudi na Instagramu, ki ga uporabljajo vsi omenjeni športniki, sta po številu sledilcev Prevc in Mazejeva daleč pred ostalimi, že med njima pa je več kot 20.000 sledilcev razlike v korist Mazejeve.

Zanimivo pa je, da kljub ogromni razliki v številu sledilcev, njun angažma na Instagramu ni toliko večji, kot bi morda pričakovali. Mazejva je na primer objavila le deset, Prevc pa 30 fotografij več od Koširja, pa čeprav imata 12-krat oziroma skoraj 10-krat več sledilcev kot naš deskar.

Prav tako lahko v primeru Instagrama ugotovimo, da je v času Planice največ novih sledilcev dobil Prevc in sicer 3.103, nekoliko manj pa jih je pridobila Mazejeva, ki je v času Planice pridobila 2.241 novih sledilcev, prav tako kot Filsar in Košir pa tudi ona ni objavila ničesar v povezavi s Planico. Kljub temu sta v času Planice Flisar in Košir pridobila približno isto število novih sledilcev (331 in 508) kot Fak (421), ki je objavil »čestitko« ob prvem mestu Kranjca in drugem mestu Prevca.

 

Ugotovitve

Zaključimo lahko, da so naši najboljši zimski športniki v večji meri spoznali, da družbena omrežja predstavljajo pomemben kanal za samo promocijo oziroma grajenje lastne znamke in da to kar dobro izkoriščajo.

Vsi omenjeni so dovolj aktivni, v to aktivnost pa več ali manj vsi vpletajo tudi sponzorje. Bodi si delijo sponzorjeve objave, bodisi so na slikah prisotni sponzorjevi elementi (izdelki, oblačila, logotipi).

Prav tako lahko ugotovimo, da se le dva med omenjenimi športniki v svojih objavah spomnita na športne kolege in jim preko družbenih omrežjih tudi čestitata za njihove uspehe. Seveda se bodo našli tisti, ki bodo rekli, da si na tuj račun pridobivajo nove všečke in sledilce, sami pa smo mnenja, da gre za lepo gesto in bi jo moralo biti več. Na vse zadnje smo majhen narod, ki mora držati skupaj in se spodbujati.

Vseeno pa bi športniki lahko naredili velik korak k približevanju navijačem, to pa na način, da bi z navijači tudi komunicirali prek svojih kanalov. Seveda je težko pričakovati, da bodo športniki ob natrpanih urnikih tekmovanj, potovanj in podobno odgovarjali na vsa vprašanja navijačev. Bi si pa lahko enkrat na toliko časa vzeli čas in navijačem obljubili, da bodo na določen dan odgovorili na 10 najboljših vprašanj. To lahko s časoma postane praksa, ki jo bodo navijači z veseljem sprejeli.

Verjetno se vam je ob primiranju zgornjih podatkov zdelo nenavadno, da je Mazejeva v času Planice pridobila ogromno število novih všečkov in sledilcev, čeprav ni delila niti ene objave povezane s Planico. Spomnimo, da je Mazejeva v času Planice kot strokovna komentatorka nastopila na EuroSportu, kjer je komentirala zadnjo preizkušnjo sezone v St. Moritzu. To je seveda tudi delila na vseh omrežjih, kjer ni pozabila izpostaviti svojega sponzorja – Milko. Mazejeva je tako tudi odličen primer, da je lahko športnik še kako zanimiv tudi po upokojitvi (čeprav pri njej ta še ni dokonča), k temu pa seveda pripomore tudi število sledilcev in všečkov na družbenih omrežjih, saj preko teh sponzorji lahko dosežejo določeno ciljno publiko, ki morda ne sledi nujno tudi njihovim kanalom.

Zanimivo se nam zdi, da je Jakov Fak edini med omenjeno peterico športnikov, ki nima svoje lastne spletne strani. Ta za športnika ne predstavlja le platforme, preko katere lahko izpostavi svoje sponzorje, temveč tudi platformo, prek katere lahko ponudi svoj merchendise, ki je lahko tudi dodaten vir dohodka. Svetovali bi mu, da po vzoru ostalih kolegov tudi sam poskrbi za spletno stran in ostane konkurenčen ne le našim, ampak tudi tujim športnikom.

Upamo, da sta v tokratnem blog zapisu spoznali, da družbena omrežja čedalje bolj postajajo nuja v svetu športa in športnega marketinga. Seveda pa vse le ni tako preprosto, kot se morda zdi na prvi pogled, še posebej, če že sedaj uporabljate zasebne profile. Obstajajo namreč nekatere zakonitosti, ki bi se jih morali športniki na družbenih omrežjih še posebej držati, a o tem naslednjič.