08 Nov O (ne)prenosih lige ABA v Sloveniji
V preteklih letih je bila liga ABA ena najbolj predvajanih športnih vsebin na slovenskih televizijah (vsaj od športov, ki imajo slovensko udeležbo). Šport tv je z leti (ko je, roko na srce, tudi deloma izgubljal bitko za tv pravice ostalih večjih športnih vsebin s Sportklubom), postal sinonim za predvajanje te lige v Sloveniji. Navijači so lahko skozi celotno sezono spremljali vse slovenske klube in tudi večino ostalih najpomembnejših tekem.
Z nedavno spremembo lastništva lige ABA je prišlo tudi do spremembe medijskih pravic. Tako je čez noč Šport tv ostal brez teh pravic, čeprav je imel s prejšnjim vodstvom oz. podjetjem, ki je upravljalo ligo, veljavno pogodbo, do pravic pa ni prišel niti Sportklub. Tako so na koncu pravice pripadle Telekomu, ki jih je uvrstil na lasten kanal, dostopen samo naročnikom Siola.
Tako smo v Sloveniji priča svojevrstnemu paradoksu – televizijske pravice je liga v regiji prodala za rekordno vsoto (govori se o 5 mio EUR za šest let), v Sloveniji pa že dolgo ni bilo predvajanih tako malo tekem za omejen krog gledalcev (zaenkrat so tekme na voljo samo naročnikom Telekoma).
Kakršnikoli razlogi za to potezo so že bili, prekratek čas po spremembi vodstva tekmovanja, nesporazumi s prejšnjim vodstvom lige, razmerje moči v regiji ali kaj drugega, v tem trenutku nihče od slovenskih deležnikov ni v dobrem položaju.
Navijači so prikrajšani za tekme (še vedno) ene najmočnejših košarkarskih lig v Evropi, ki je zaradi prisotnosti slovenskih klubov še posebej zanimiva, klubi pa tudi ne dobijo medijske pojavnosti in dosega, zaradi katerega so na slabšem njihovi sponzorji, enako velja za ligo kot tako.
Namesto da bi bila liga dostopna čim širšemu številu potencialnih gledalcev na čim večjemu številu platform, je (vsaj v Sloveniji) situacija obratna – liga je postala zaklenjena in omejena na naročnike storitev Telekoma. Kar je sicer na papirju za naročnike Telekoma dobra novica, ampak sami naročniki ne občutijo spremembe, saj so bili tako ali tako navajeni spremljati ligo v svoji shemi že prej, celo nasprotno, sedaj se je potrebno za vsako tekmo dodatno potruditi (poiskati določeno tekmo na posebnem kanalu), tudi sama produkcija tekme pa vsaj zaenkrat še niti približno ne dosega tistih s Šport tv-ja… Sama liga ABA pa tudi (še) ni blagovna znamka, zaradi katere bi Telekom privabljal dodatne naročnike.
Sprememba televizijskih prenosov je seveda samo del sprememb, ki so se zgodile v ligi ABA. Vseeno vsaj na začetku te aktivnosti nakazujejo, da so bile spremembe v lastniški in upravljavski strukturi izvedene na hitro ali pa prepozno, da bi liga že od svojega (novega) začetka delovala resno, načrtno in tržno usmerjeno na vseh tržiščih. Kar ni dobro sporočilo za potencialne nove sponzorje, brez katerih liga na dolgi rok ne bo mogla delovati. Upam, da se vodstvo lige tega zaveda in da se, skupaj z nacionalnimi zvezami, torej tudi našo KZS, ne zanašajo vsi skupaj samo na novosti, ki jih na tem področju obljublja krovna evropska organizacija FIBA.