Ob uspehu slovenskih odbojkarjev – z veliko močjo pride tudi velika odgovornost

Ob uspehu slovenskih odbojkarjev – z veliko močjo pride tudi velika odgovornost

Odbojkarji so z drugim mestom na Evropskem prvenstvu dosegli enega največjih uspehov v zgodovini slovenskih ekipnih športov in vsekakor daleč največjega v zgodovini slovenske odbojke. In čeprav si tako igralci kot vodstvo absolutno zaslužijo vse pohvale in čestitke za ta res izjemen uspeh, prav tako si zaslužijo proslaviti ta zgodovinski uspeh, hkrati pa se bo potrebno zelo hitro ozreti v prihodnost, predvsem tisto sponzorsko.

Že na začetku lahko trdim, da je s tem uspehom odbojka na vseh področjih stopila korak naprej, tako kot je poleti z zmago v evropski ligi (in kar je potrdila tudi na tem prvenstvu) vstopila v svetovno ligo, je s tem uspehom stopila ob bok ostalim ekipnim športom. Nogomet je seveda še vedno daleč pred vsemi, z uvrstitvijo naših v Francijo ali ne, toda odbojka se je s tem uspehom vsaj približala košarki in rokometu. Govorim seveda predvsem s stališča sponzorske privlačnosti.

Ko smo že pri sponzorjih – pravkar končano prvenstvo je sponzorje odbojkarske reprezentance ujelo dokaj nepripravljene. Nihče izmed sponzorjev si pred prvenstvom tega tekmovanja in naše reprezentance ni izbral za kakšno večjo sponzorsko aktivacijo, tega sponzorji niso prilagodili niti med prvenstvom, ko so naši odbojkarji iz tekme v tekmo (no, vsaj po tisti tekmi z Nizozemci) mobilizirali vedno večje število navijačev, tako v Bolgariji, kot pred ekrani, na spletu in na družbenih omrežjih.

In ker je spomin na končano košarkarsko evropsko prvenstvo tudi še svež, lahko še malo primerjam odbojko in košarko. Košarka je šport, vsaj kar se tiče ravni reprezentance, ki je poleg nogometa v zadnjih letih od vseh timskih športov še največ storila kar se tiče sponzorske aktivacije, oziroma bolje rečeno, so to storili (tudi) sponzorji. Tako je bilo tudi ob zadnjem evropskem prvenstvu. Tudi rezultatska pričakovanja so bila vedno bolj ali manj ob vsakem tekmovanju zelo visoka, na tem evropskem prvenstvu vsaj uvrstitev na mesta za olimpijske kvalifikacije. Letos se rezultati žal niso izšli, bo pa zanimivo videti, kako bodo na vse skupaj odreagirali na KZS in seveda tudi pri sponzorjih. Pri odbojkarjih pa je bila situacija nekako obrnjena – resnejše sponzorske aktivacije ni bilo, prav tako ne rezultatskega pričakovanja, navkljub zmagi v evropski ligi, pa smo na koncu vsi videli, do kam so fantje na koncu prišli.

 

 

dvigni se #slovenija, navijaj za nas!!! #slovolley #semifinal #great #greatteam

A photo posted by Mitja Gasparini (@otocan) on

Tako vodstvo odbojkarske zveze v prihodnje čaka zelo zahtevna naloga. Vzpostaviti morajo primeren sponzorski produkt, ki bo sledil zadnjemu rezultatskemu (vele)uspehu in hkrati poskrbeti tudi za sponzorsko kontinuiteto, da se ne bodo kar naenkrat v svetu odbojke znašli razni ‘band-wagon’ sponzorji, ki bi se radi priklopili na uspešen odbojkarski vlak, verjetno pa že ob naslednjem neuspehu iz njega tudi hitro izstopili.

Odbojkarska zveza mora tako zalo skrbno izbrati svoje partnerje, najprej preučiti možnosti nadgradnje sodelovanja z obstoječima največjima sponzorjema, Telekomom Slovenije in Zavarovalnico Triglav, potem pa poiskati dolgoročne strateške partnerje, ki skupaj z zvezo verjamejo v nadaljnji razvoj odbojke v Sloveniji na vseh ravneh. Zadnji uspeh je odlična priložnost za kaj takega.

Se je pa potrebno tudi zavedati, da se bo s tem še povečala tudi konkurenca med posameznimi športnimi subjekti za omejena sponzorska sredstva v Sloveniji. Kar pa je spet potrebno gledati s pozitivnega stališča, vsi akterji v sponzorske procesu, od sponzorjev, sponzorirancev in tudi agencij, bodo morali v bodoče še bolj skrbeti za kvalitetno in učinkovito izvedbo svojih storitev, katerih cilj bi moral biti vsem enak– zagotoviti navijačem kvaliteten produkt z dodano vrednostjo.