04 Mar S tehnologijo nazaj v (športno) prihodnost
Vedno je zanimivo, ko z distance analiziramo različne napovedi, kako bo izgledala prihodnost. Eden najbolj referenčnih filmov na tem področju je Nazaj v prihodnost (Back to the future), kjer je v trilogiji filmov med leti 1985 in 1990 preko glavnih junakov Marty McFlya (igra ga Michael J. Fox) in Dr. Emmet Browna (Christopher Lloyd) gledalci dobimo kar nekaj napovedi, kako bo zgledal čas, v katerem živimo zdaj.
Kar nekaj napovedi se je uresničilo, večino njih pa ima za osrednjo nit razvoj tehnologije – če odmislimo leteče avtomobile in leteče deske, so v filmu pravilno napovedali glasovno upravljanje naprav, tablične računalnike, televizije z ravnim zaslonom, obogateno in navidezno resničnost, brezstično plačevanje in tudi že pametna oblačila in obutev.
In če gre v zgornjem primeru delno vseeno za žanr znanstvene fantastike, pa bi bile naše napovedi današnjega časa še eno leto nazaj popolnoma napačne. Tudi na področju športa. In prav s pomočjo tehnologije se bomo lahko po umiritvi pandemije tudi v športu veliko hitreje vrnili v ‘normalno’ stanje, hkrati pa prav tehnologija v teh razmerah velikokrat omogoča, da se šport vsaj v določenem obsegu vseeno še lahko izvaja in da imajo gledalci na voljo dodatna orodja spremljanja športa in navijanja za najljubšo ekipo, tudi če obisk tekem večinoma ni mogoč.
Globalni trg športne tehnologije je bil v letu 2020 ovrednoten na 11,7 milijard dolarjev. V naslednjih letih je napovedana rast trga za povprečno 16 odstotkov letno, tako naj bi leta 2028 36,2 milijardi dolarjev. Vsekakor nepredstavljive številke, vseeno pa nam rast in vrednost povesta, kako pomemben, če ne že skoraj najpomembnejši, je segment športne tehnologije v celotnem procesu športnega posla.
Ni segmenta športa, kjer tehnologija ni prisotna. Rekreativnim športnikom je na voljo vedno več orodij za beleženje aktivnosti, oprema je vedno bolj opremljena s tehnološko naprednimi materiali in ostalimi storitvami, vse je med sabo povezano. Tehnologija je vedno bolj pomembna pri športnikih samih, pri športnih organizacijah. Za načrtovanje in izvedbo treningov, boljšo pripravo na tekme, preprečevanje poškodb in hitrejše okrevanje po njih. Ni več prave sponzorske aktivacije, ki ne upošteva novih zakonitosti tehnoloških rešitev pri vključevanju in večji vpletenosti navijačev.
Uvedba novih tehnologij v vse segmente športnega sveta pomeni nove sponzorske priložnosti, možnosti pridobitve novih (generacij) navijačev, cenejše delovanje organizacij, možnost novih virov prihodkov športnih organizacij (in športnikov).
In tako kot je kriza priložnost za neke nove začetke, je počasi čas, da tudi v Sloveniji spoznamo možnosti, ki jih razvoj tehnologije prinaša tudi za slovenski šport. Tehnologija postaja vedno bolj (tudi cenovno) dostopna, potrebno je samo poiskati prave partnerje in biti pripravljen na hitro prilagajanje poslovne strategije in na učinkovito implementacijo novih rešitev.
To ne pomeni nujno, da je treba navijačem zagotoviti, da bodo na tekme hodili na letečih deskah, pustimo to Martyju. Pomeni pa, da ne glede na to, kje bo navijač našel želeni športni produkt – na tekmi v živo, na tekmi preko televizije, na vrhuncih tekme preko Instagrama ali na izpostavitvi športnika v trgovini – da mu znamo ponuditi korak naprej, obogateno izkušnjo, ki je lahko danes res prilagojena vsakemu navijaču posebej.