07 Jan Športni dogodki 2022 kot osnova za sponzorsko aktivacijo
Zaradi prestavitve poletnih olimpijskih iger v Tokiu v lansko leto bomo novim igram priča že po malo več kot pol leta, česar smo se po ločitvi poletnih in zimskih iger leta 1992 že dodobra odvadili. Še do enega večjega odmika od navad in pričakovanj navijačev bo letos prišlo – namesto poletnega termina svetovnega nogometnega prvenstva bomo prvenstvo v Katarju spremljali kot uverturo v novoletno skakalno turnejo.
Med tema dvema največjima športnima dogodkoma pa se bo seveda zvrstilo še veliko drugih dogodkov, pomembnih za slovenski šport, posledično pa tudi veliko priložnosti za sponzorje in športne organizacije za nove uspešne primere izvedbe sponzorskih aktivacij.
Kmalu s tekmovanjem začenjajo rokometaši, ki so v zadnjih letih našli svoj prostor pod globalnim športnim soncem v januarskem terminu, ko praviloma ni ostalih večjih mednarodnih tekmovanj. Čeprav prvi ekipni šport, ki smo ga lahko spremljali s slovensko udeležbo na olimpijskih igrah, se zdi, da je rokomet v pomanjkanju večjih uspehov in predvsem uspehov drugih kolektivnih športov v popularnosti padel za odbojko in košarko, spredaj je seveda tudi nogomet. Dobro priložnost za večjo izpostavljenost rokometnega produkta bo tudi domače žensko evropsko prvenstvo novembra.
Februarja nas potem kot že napisano čakajo zimske olimpijske igre – s sponzorskega vidika je tukaj potrebno izpostaviti dva poudarka – zaradi časovne bližine iger v Tokiu in Pekingu so imeli sponzorji izredno malo časa za pripravo novih aktivacijskih aktivnosti, hkrati pa je specifika zimskih iger ta, da na njih nastopajo v veliki večini športniki Smučarske zveze Slovenije. Tukaj so lahko ‘zmagovalci’ sponzorskih aktivacij tista podjetja, ki so prisotna na obeh ‘produktih’, saj bodo dosegla veliko večjo izpostavljenost in možnost komunikacije. Ponovno pa bo uspešnost posameznih kampanj odvisna predvsem od dobre priprave na olimpijske igre in upoštevanja posebnosti, ki jih komuniciranje največjega globalnega športnega dogodka na svetu omogoča, ter ima na drugi strani seveda tudi svoje omejitve.
22 of the biggest sports events in 2022 | The Week UK The sporting new year starts with the PDC World Darts Championship at Ally Pally in … The Rugby League World Cup trophies on display in London. https://t.co/BPu0oTWp1m
— MONSTA RUGBY LEAGUE (@MONSTA_RL) January 3, 2022
Košarkarji bodo po rekordno dolgem obdobju, ko se lahko ponašajo z naslovom evropskega prvaka, le-tega jeseni branili v Nemčiji. Po letu 2017 bo tako to spet prva večja priložnost za sponzorje košarkarske zveze za izvajanje večjih aktivnost v povezavi z reprezentanco, saj se ekipa takoj po osvojitvi naslova v Istanbulu ni uvrstila na svetovno prvenstvo na Kitajsko, na Olimpijskih igrah v Tokiu pa je bila komunikacija sponzorjev KZS omejena.
Eden poletnih športnih vrhuncev bo ponovno Tour de France, ko ne samo Slovenci, temveč praktično celoten kolesarski svet za osvojitev francoske pentlje pričakuje predvsem dvoboj Pogačar – Roglič. Ponovno lahko za izjemno odmevno dirko po Sloveniji poskrbi eden izmed dvojice, če bi jo izbral kot pripravo na glavno dirko sezone, kot je lani to storil Pogačar.
Nogometaši se niso uvrstili na svetovno prvenstvo, jih pa čaka nova Liga narodov, pri čemer bo slovenska reprezentanca po zaslugi zmage v tretji skupini gostila tri izjemne reprezentance, kar zagotavlja zanimanje navijačev, medijev in seveda priložnost za sponzorje reprezentance.
Od večjih domačih mednarodnih tekmovanj je potrebno izpostaviti še hokejsko prvenstvo skupine B v Ljubljani in tradicionalni zaključek skakalne sezone v Planici.
Veseli dejstvo, da je bilo v letu 2021 navkljub vsem omejitvam zaradi pandemije izvedenih zavidljivo število kvalitetnih sponzorskih aktivacij, pričakovati pa je, da se bo v letu 2022 vse skupaj še nadgradilo.