The Sport Business Summit – London 2015

The Sport Business Summit – London 2015

Konference in seminarje različnega tipa se lahko obiskuje iz več razlogov in ciljev. To je lahko izobraževanje, pridobivanje novih poslov, mreženje, sestankovanje, razširjanje obzorja, lahko pa tudi samo sprostitev od vsakdana. V Evropi sem v preteklosti obiskal že mnogo tovrstnih dogodkov, redki so pokrili več kot nekaj prej naštetih razlogov udeležbe.

Na Stambord bridgu, domovanju enega največjih nogometnih klubov na svetu, londonskega Chelsea-ja, je od 7.-8.10. potekala konferenca The Sport Business Summit. V dveh dneh so se na enem mestu zbrali največji igralci v svetu športnega posla s celega sveta in z udeleženci delili svoje izkušnje in vsi po vrsti poskušali odgovoriti na vprašanje, kaj nas v prihodnjih letih čaka na področju športa na vseh možnih ravneh.

Program konference je bil osredotočen na štiri področja:

  • Digitalna izkušnja (the digital experience) – vpletenost navijačev, prihodnost medijev
  • Blagovna znamka (the brand) – sponzorstvo, aktivacija, marketing
  • Športni objekti prihodnosti (the future stadium) – prihodki, tehnologija, navijaška izkušnja
  • Športni posel (the business) – najboljše poslovne prakse, možnosti prihodkov

Že samo ob branju teh programskih točk se verjetno vsakemu, ki ga to področje zanima, cedijo sline (no, vsaj meni so se…), ko pa v ta miks dodamo še dejanske paneliste in predavatelje, dobimo vrhunsko mešanico strokovnjakov, ki s slušatelji z veseljem delijo svoje izkušnje in vizijo.

Dva dni so se tako vrstili predstavniki največjih športnih subjektov na svetu, kot so NBA, MLS, FA, La liga, Serie A, MLB, FC Liverpool, PSV Eindhoven, Cleveland Cavaliers, Brooklyn Nets, Toronto Maple Leafs, sponzorjev in vseh drugih udeležencev v svetu športa z mediji na čelu, npr. predstavniki podjetij Microsoft, Google, Twitter, Snapchat, Levi’s, AON, Mastercard, Fox, The Sun… Vse okrogle mize so vodene s strani vodilnih strokovnjakov na področjih posameznih diskusij, kar je pomenilo, da s(m)o slušatelji res dobili tisto nekaj več in ne samo proste poti za udeležence okrogle mize za samopromocijo.

20151008_092331_resized

Nemogoče je v nekaj stavkih (ali tudi odstavkih) povzeti celotno dogajanje na konferenci, na vsako od izpostavljenih tem ali ponekod celo posameznih predavanj bi se dalo narediti ločeno celoto, za kar bo kdaj še priložnost.

Na kratko pa lahko rečem, da nas v svetu športa čaka zelo pestra prihodnost. Prihodnost, ki bo omogočala vsem športnim subjektom z dobro vsebino, da se postavijo na zemljevid in odigrajo svojo vlogo. Svet športa še nikoli ni bil tako povezan, hkrati pa pod takim pritiskom. Vsi tekmujejo med sabo. Vsak subjekt predstavlja svojo entiteto, ki za delež na (globalnem) trgu tekmuje z različnimi ligami, klubi, zvezami in tudi subjekti na drugih področjih izven športa. Podobno skušajo na drugi strani šport za svoje storitve izkoristiti ponudniki medijskih pravic ali samo vsebin, kot so Facebook, Youtube, Google, Twitter, Snapchat, Sky, Fox… Vsak od njih skuša na trgu predstaviti tisto nekaj več…

Trendom v tujini se bodo morali prilagoditi tudi športni subjekti v Sloveniji in regiji. Ni več prostora za polovičarstvo. Delovanje športnih subjektov in vseh vpletenih v tem procesu, torej sponzorjev, medijev, agencij in ostalih, mora biti skrbno načrtovano in za sabo imeti jasno vizijo in strategijo.

The sport business summit vsebuje veliko večino na začetku naštetih razlogov, zakaj obiskati določeno konferenco. Odlični predavatelji, zanimive debate, spoznavanje novih ljudi in vrhunska lokacija na Stamford Bridgu so razlogi, zakaj se je vredno udeležiti tega dogodka.