03 Dec Tiger Woods, razbita šipa, jezna žena in golf palica
Tiger Woods, najbolje plačani športnik na svetu, je pred prvo večjo poslovno-športno oviro v svoji karieri. V zadnjih dneh je namreč na dan prišla novica o njegovi domnevni ljubezenski aferi, kmalu za tem pa je v bližini svojega doma na Floridi doživel prometno nesrečo. Dogodka sta seveda časovno preblizu skupaj, da ne bi mediji vsega skupaj pograbili kot pravkar spečene vroče žemljice in celotno zgodbo (pre)napihnili do razsežnosti, ki se jih ne bi sramovala niti najboljša mehiška žajfnica. Na svoj račun so prišli tako tabloidni kot športni mediji.
Zgodba je v bistvu sila preprosta – žena Tigerja Woodsa izve za njegovo afero z drugo žensko, vname se prepir, Tiger odvihra v avto, za njim z golf(!) palico priteče žena in udarja po avtu, zaradi česar Tiger izgubi kontrolo nad vozilom in se zaleti v bližnji hidrant. Vse skupaj je v medijih seveda podprto s slikami razbitega avtomobila, kjer so prikazane poškodbe, ki nikakor ne morejo nastati zaradi trka, policijskimi skicami in izjavami očividcev, zvočnim posnetkom Tigerja, na katerem roti svojo ljubico, naj hitro spremeni številko, ker jo bo klicala njegova žena, in podobnimi zgodbicami.K temu ne pripomore niti Tiger sam, ki se je na začetku zavil v molk, sodeloval ni niti s policijo.
Tiger se je kasneje sicer javno opravičil, a obenem dejal, da v javnosti ne bo pral domačega perila in da prosi za razumevanje. Športni svet se je seveda takoj začel spraševati, kako bo to vplivalo na njegovo marketinško podobo – kakšne posledice bo čutil njegov 100 milijonski letni portfelj osebnih sponzorstev.
Kitajska interpretacija dogodkov pri Woodsovih
Oglasila se je večina njegovih sponzorjev, največji med njimi so Nike, Gatorade, Gillette, EA Sports, AT&T in Tag Heur, v tem trenutku mu vsi izrekajo javno podporo in tako nadaljujejo skupne promocijske aktivnosti. Tudi strokovni komentatorji v Ameriki tej aferi, kakorkoli se bo že razpletla, na dolgi rok ne pripisujejo večjih posledic na njegovo podobo. Ključne so konec koncev vseeno njegove predstave na golf igriščih.
Vseeno pa bo zanimivo videti reakcijo tako javnosti kot tudi Tigerja samega. Do zdaj je namreč veljal za zlatega dečka golfa in športa na sploh, s popolnimi uspehi in popolno podobo tako na igriščih kot izven njih. Če bo ostalo ‘samo’ pri tej aferi in bo nadaljeval s športnimi uspehi, posledice verjetno ne bodo hude. Upal bi si celo napisati, da bo v očeh navijačev celo nekaj pridobil, saj je končno pokazal, da je tudi on krvav pod kožo. Z enim pogojem – da je iskren in transparenten do javnosti in pove, kaj se je v resnici zgodilo. Gre za preveč izpostavljenega športnika, da bi aferico enostavno pometel pod preprogo in upal, da se bo sčasoma pozabila.
Seveda to zdaleč ni prvi primer, ko je športnik zabredel v take težave, tako da ga zgodovina na tem področju lahko ogromno nauči. Skupna zgodba vseh prekrškarjev je ta, da športni uspehi prevladajo nad osebnimi aferami, če le ne gre za prehude in predvsem stalne prekrške. Najbolj znana ‘pozitivna’ primera sta Kobe Bryant, ki se je moral braniti obtožb o posilstvu in nezvestobi, in Alex Rodriguez, ki je padel na dopinškem testu. Oba sta s svojimi predstavami na igrišču in dobro marketinško in PR podporo ponovno ena izmed najbolj zaželenih obrazov ameriških podjetij. Na drugi strani Marion Jones verjetno zelo težko popravi svojo podobo po njenih dopinških škandalih.
Vse to so primeri, ki še enkrat več pokažejo, kako kompleksno mora biti sodelovanje med športnikom in sponzorji, kako morata biti obe strani pripravljeni na krizne situacije in da občasno pride do situacij, ki jih enostavno ni mogoče predvideti v pogodbi, vendar je na njih potrebno reagirati trezno in premišljeno.
Sedaj pa lahko čakamo oglasno kampanjo, ki bo oglaševala izdelovalca ojačenih stekel v avtomobilih, tako trdnih in močnih, da jih ne razbije niti jezna žena z golf palico…