Večni derbi na družbenih omrežjih

Večni derbi na družbenih omrežjih

Pred nami je 68. veliki nogometni derbi med ljubljansko NK Olimpijo in NK Mariborom. Verjetno ste statistični navdušenci že kje izbrskali, da je do danes NK Maribor slavil na 36, NK Olimpija pa na 12 derbijih, 19-krat pa sta se moštvi razšli z neodločenim izidom. 
No, nas pa je tokrat bolj od statistike, ki jo moštvi beležita na igriščih, zanimal statistika družbenih omrežij oziroma kdo derbi dobiva na spletu in priznati moramo, da nas je trenutni izid kar malo presenetil.

Kljub temu, da se je ljubljanski prvoligaš v zadnjih letih spopadal z izpadom v 5. ligo in nato s prebojem nazaj med elito, da rezultatsko ni bil na ravni štajerskega rivala in da so se po vrhu vsega pojavljala še notranja nesoglasja med vodstvom, natančneje nekdanjim lastnikom kluba Izetom Rastoderjem, in navijači Olimpije Green Dragonsi, nismo pričakovali takšne prevlade Mariborčanov na družbenih omrežjih.

Derbi na slednjih namreč NK Maribor dobiva z veliko prednostjo, saj imajo na vseh treh kanalih (Facebook, Twitter in Instagram) s skupno 180.927 sledilci kar 8-krat več sledilcev kot jih ima NK Olimpija, kateri na omenjenih družbenih omrežjih sledi 22.407 sledilcev. 
Razlog za to gre iskati predvsem v izjemni sezoni 2014-15, v kateri so Mariborčani igrali v Ligi prvakov, zaradi česar so zagotovo poželi ogromno simpatij nogometnih navdušencev iz celotne Slovenije, ki sicer verjetno niso goreči navijači kluba iz Ljudskega vrta.

Kot lahko vidimo v spodnjem grafu, ki prikazuje razmerje sledilcev na treh najbolj razširjenih družbenih omrežjih, uradni profili NK Maribor močno vodijo v primerjavi z profili NK Olimpije.
Ogromna razlika se kaže predvsem pri številu sledilcev na Facebook profilu, kjer ima NK Maribor prav tako nekaj več kot 8-krat več sledilcev. Z razliko od NK Olimpije, so Mariborčani svoj profil opremili z različnimi aplikacijami, kot sta Vijol`čni bojevnik 2015 in Vijol`čna bajta, kjer gre za promocijo igralcev in klubske trgovine ter  Vijol`čna banka in Vijol`čna ljubezn je večna, v primeru katerih gre za aktivacijo sponzorstva oziroma akcijo darovanja organov.

Kljub “številčni premoči na terenu”, pa je zanimivo, da pri NK Olimpiji veliko bolj aktivni kar se tiče različnih objav. V primeru Facebook profila so v zadnjem tednu pri Olimpiji sproducirali 139 objav, medtem ko so jih v Mariboru zgolj 18.
Podobno velja za Twitter profil, kjer so Ljubljančani veliko bolj dejavni, saj lahko zasledimo 6.985 tvitov, Mariborčani pa so prek Twitterja s svojimi sledilci komunicirali “le” 5.554-krat. Zanimivo, če vemo, da ima NK Maribor na Twitterju kar 12-krat več sledilcev.
Nič drugače ni na Instagramu, kjer ima NK Olimpija 5-krat manj sledilcev (2.279) kot NK Maribor (12.298), a ima dosti več objav – Olimpija: 627, Maribor: 370.

 

 

Ker pa so pomemben dejavnik derbija tudi navijači obeh moštev, smo pogledali tudi kako so eni in drugi dejavni na družbenih omrežjih. Preverili smo po dva profila navijačev obeh klubov s po največ sledilci
Medtem, ko so mariborske Viole izredno močne s Facebook profilom Viole Maribor 1989, smo pri primerjavi upoštevali tudi drugi najmočnejši profil Viole Maribor. Navijači Olimpije imajo aktivna dva profila, ki sta zelo izenačena po številu sledilcev in sicer sta to Olimpija Supporters-navijači Olimpije in Green Dragons Ljubljana, ki pa imata skupaj nekaj manj sledilcev kot samo Viole Maribor 1989. 
Tudi tu pa zanimivo, na podlagi podatkov v tednu pred derbijem, po aktivnostih vodijo ljubljanski navijači. Ti so namreč v zadnjem tednu sproducirali 65 objav (Olimpija Supporters 45, Green Dragons 20), medtem ko so jih Viole na obeh profilih samo 7! 

Tako eni kot drugi niso aktivni na Twitterju ali Instagramu.

 

 

Iz napisanega lahko sklepamo marsikaj. Od tega, da so pri Olimpiji nad letošnjimi uspehi izjemno navdušeni, kar se kaže v številnih objavah, ki krepko presegajo objave NK Maribor in njihovih Viol. Sklepamo lahko tudi, da so pri NK Maribor (in Violah), ali malo zaspali na lovorikah ali pa je manjša angažiranost na družbenih omrežjih posledica zadnjih dogodkov znotraj kluba in posledica rezultatov v letošnji sezoni oziroma se je evforija po lanski izjemni sezoni malce umirila. 
Po drugi strani pa se v primeru ljubljanskega moštva lahko vprašamo, če je tolikšno število tedenskih objav (139) sploh smiselno in kje se skriva razlog za razmeroma majhno število sledilcev, predvsem na Facebook profilu. Pričakujemo seveda lahko, da se bo v primeru osvojitve naslova državnega prvaka in igranju v Ligi prvakov (vsaj v kvalifikacijah), število sledilcev nekoliko povečalo, težko pa bo v krajšem obdobju ujeti štajerski klub.
Pri Olimpiji bi bilo na povečanju sledilcev smotrno delati tudi z vidika sponzorjev, saj lahko ob pravilni strategiji družbena omrežja predstavljajo odličen kanal za izvajanje sponzorskih aktivacij, kot to lahko vidimo na primeru NK Maribor.

Kakorkoli, zanimivo bo tudi videti, pri katerem od glavnih dveh kandidatov za naslov državnega prvaka se bodo (če sploh) prvi odločili za aktivacijo Snapchat profila, ki je v svetu vedno bolj popularen med športnimi subjekti. 

Veliko užitkov v spremljanju sobotnega derbija in naj zmaga nogomet!