18 Mar Zmagovalec Svetovnega pokala je znan, kaj pa zmagovalec na družbenih omrežjih?
Da je naš Peter Prevc razred zase kar se tiče smučarskih skokov in poletov, je jasno slehernemu ljubitelju tega izjemnega zimskega športa tako v Sloveniji kot v tujini. Nas pa je zanimalo, kako se Peter v primerjavi s konkurenco odreže na družbenih omrežjih in prišli smo do nekaterih zanimivih ugotovitev.
Ker se bo verjetno našel kdo, ki se bo po prebranem prvem odstavku vprašal, čemu je to sploh pomembno, naj kar takoj na začetku razjasnimo čemu takšna analiza.
Družbena omrežja so v zadnjih letih postala vse bolj pomembno orodje pri grajenju športnikove osebne znamke, saj mu ta omogočajo komuniciranje z javnostjo, hkrati pa predstavljajo kanal preko katerega lahko dodatno aktivira osebne sponzorje. In prav ti še posebej pozorno spremljajo kolikšno publiko dosega športnik na svojih kanalih, saj je prav ta publika lahko sponzorjev bodoči kupec oziroma stranka.
Upamo, da smo vsaj približno odgovorili na vprašanje, zakaj smo se odločili, da preverimo kako močno je novi zmagovalec novoletne turneje, svetovni prvak v smučarskih poletih in skupni zmagovalec Svetovnega pokala prisoten na družbenih omrežjih v primerjavi z najtesnejšo konkurenco, med katere spadajo Severin Freund, Kenneth Gangnes, Micahel Hayböck in Johan Andre Forfang.
Facebook
Če se najprej lotimo najpopularnejšega družbenega medija, lahko hitro ugotovimo, da Peter, čeprav njegov uradni Facebook profil nima največ všečkov v konkurenci, močno vodi pred ostalimi skakalci po številu navijačev v njegovih »navijaških« skupinah in po številu všečkov navijačev, ki so všečkali ostale profile, ki prav tako nosijo ime Peter Prevc. Teh ima Peter daleč največ (preko 56.000), saj ime Peter Prevc vsebuje več kot deset različnih profilov, med njimi celo profil Peter Prevc Poland!
To seveda ni dobro, saj tolikšno število profilov lahko zmede navijače, hkrati pa se preko teh številnih profilov lahko širijo neresnice in neprimerne vsebine, ki navsezadnje lahko v najslabših primerih mečejo celo slabo luč na Petra osebno. Očitno imajo v tujini te stvari bolje urejene, saj pri ostalih konkurentih takšnih profilov nismo zasledili oziroma imajo takšni profili minimalno število všečkov.
Kot zanimivost lahko izpostavimo tudi, da ima Peter največ navijačev (več kot 17.000), ki sledijo njegovemu osebnemu profilu, medtem ko ostali konkurenti, z izjemo Kennetha Gangnes, sploh nimajo možnosti sledenja zasebnemu profilu. Tu še najbolj izstopa lanski skupni zmagovalec Severin Freund, ki ima na Facebook profilu največ všečkov, kot edini pa nima svojega zasebnega profila.
Twitter
Če lahko rečemo, da je Peter absolutni zmagovalec Facebooka oziroma si prvo mesto deli tudi z dejanskim najbližjim zasledovalcem v Svetovnem pokalu Severinom Freundom, pa moramo ugotoviti, da na svojem Twitter računu ni tako suveren. Lahko bi rekli, da se v skupnem seštevku nahaja nekje v zlati sredini.
Peter je namreč Twitter začel uporabljati kot tretji v konkurenci in sicer novembra leta 2010, kar je bilo mesec dni kasneje kot je to storil Forfang in slabo leto kasneje od Gangnesa. In čeprav je slednji nekoliko manj aktiven (število objav) od Prevca, sta od našega šampiona dosti bolj aktivna tako Forfang in celo Freund, ki je svoj Twitter račun ustvaril komaj leto in pol kasneje od Petra.
Šolski primer slabega koriščenja Twitter računa v namen lastne promocije in grajenja osebne znamke skozi ta medij je v krogu konkurentov Michael Haybock, ki si je račun ustvaril »šele« v začetku leta 2014, od takrat pa je premogel le 5 objav. Zadnjo celo po koncu moštvene preizkušnje na olimpijskih igrah v Sočiju!
No, če Peter kakšno zmago prepusti na Twitterju, pa to nikakor ne velja za Instagram, kjer je absolutni zmagovalec, saj njegovemu profilu sledi skoraj 27.000 sledilcev več, kot vse ostalim konkurentom skupaj. Temu primerno je Peter tudi najbolj aktiven, kar se tiče objavljanja fotografij, čeprav mu po tem vidiku tesno sledi Forfang, ki pa ima kar šestkrat manj sledilcev, a le sedem objav manj.
Zanimivo je, da se tudi na Instagramu pojavlja več različnih »lažnih« in »navijaških« profilov, ki vsebujejo ime Peter Prevc. Peter v tem primeru ni edini, je pa profilov z njegovim imenom več kot v primeru ostalih konkurentov.
Prav tako je zanimivo tudi to, da Severin Freund podobno kot na Facebooku, očitno nimam niti zasebnega Instagram profila.
Zaključimo lahko torej, da je naš orel absolutni zmagovalec ne le na skakalnicah in letalnicah, ampak tudi na družbenih omrežjih. To potrdi tudi dejstvo, da kljub temu, da živi v državi z najmanj prebivalci (Slovenija-2.06 milijona, Nemčija-80.62 milijonov, Avstrija-8.47 milijonov, Norveška-5.08 milijonov), ima največje število privržencev, pa čeprav tudi konkurenca prihaja iz držav, kjer so smučarski skoki med najbolj priljubljenimi športi.