Kdo so slovenski olimpijci z največjim marketinškim potencialnom?

Ljubljana, 06.02.2014 | avtor: | @hsoru

V soboto se v Sočiju začnejo zimske Olimpijske igre. Igre, ki so že pred samim začetkom dobile pečat kontroverznih, bodo, upam, še vedno predvsem igre športnikov, na katerih bomo gledalci uživali v spektakularnih predstavah in olimpijskih presenečenjih, v prvi vrsti slovenskih.

Veliko, mogoče celo največ do sedaj, pričakujemo prav od slovenskih športnikov. Kakšen je marketinški potencial slovenskih olimpijcev? Seveda je to v veliki meri odvisno od njihovih rezultatskih uspehov na igrah. Potrebno se je tudi zavedati, da med igrami veljajo drugačna sponzorska pravila kot med sezono, hkrati pa so igre tekmovalni vrhunec ne samo sezone, temveč štiriletnega obdobja.

V praksi to pomeni, da si športnik z uspehom na olimpijskih igrah tlakuje marketinško, sponzorsko in medijsko podobo ter zanimivost (predvsem) za prihodnost, med igrami in takoj po njih namreč njegov uspeh lahko unovči samo OKS in njegovi sponzorji.

Za nekatere panoge tudi velja (in podobno, če ne celo v večji meri velja tudi za poletne igre), da so olimpijske igre ne samo tekmovalni vrhunec, temveč edino medijsko enakovredno pokrito tekmovanje v primerjavi z ostalimi panogami. Alpsko smučanje, smučarski skoki ali biatlon (in v času Petre Majdič tudi smučarski teki) imajo medijski prostor na televiziji zagotovljen tudi izven olimpijskega časa, druge discipline pa tega ‘privilegija’ nimajo.

hokejska ekipa soci

Hokejska reprezentanca v Sočiju (foto: FB OKS)

 

Tako je izredno težko sponzorsko unovčiti dober olimpijski rezultat, če se po igrah športnik v zadostni meri ne pojavlja (predvsem) na televiziji, saj tak športnik vsaj na začetku ni dovolj prepoznaven in tudi morebitna olimpijska medalja ni dovolj, da prestopi v razred slovenskih športnikov, s katerimi sponzorji lahko uspešno izvajajo osebna sponzorstva.

Kdo so torej slovenski športniki z največjim marketinškim potencialom?

1.       Peter Prevc

Peter ‘Mišica’ Prevc je v letošnji sezoni naredil dokončen preboj v svetovno skakalno špico. Po imenovanju za športnika leta 2013, za katerega je tudi sam priznal, da si ga je zaslužil predvsem zaradi dobrih skokov na svetovnem prvenstvu in ne toliko zaradi konstantno dobrih predstav v celotni sezoni, je rezultatsko eksplodiral. Letos je že osvojil naslov najboljšega v svetovnem pokalu v poletih, za kratek čas pa je prevzel tudi vodstvo v skupnem seštevku svetovnega pokala.

Z morebitnim uspehom (se pravi z osvojitvijo vsaj ene individualne medalje) bi postal še bolj prepoznaven, zaradi svoje mladosti pa ima pred seboj verjetno še kar nekaj let skakanja. Skratka vse potrebne predpostavke, da to izkoristijo tudi sponzorji. Na eni strani sponzorji nordijskih reprezentanc, na drugi pa njegovi osebni.

Ima pa Peter, poleg mogoče Tine Maze, izmed naših tudi redko (in zgodovinsko) priložnost, da postane celo eden bolj uspešnih športnikov na Olimpijskih igrah med vsemi – glede na trenutno formo se lahko domov vrne s tremi medaljami.

2.       Jakov Fak

Jakov je tekmovalec za velike tekme. Eno olimpijsko medaljo že ima, še ko je tekmoval za Hrvaško. Jakov je izredno komunikativen tekmovalec, ki vedno znova navdušuje s svojim znanjem slovenskega jezika. Tik pred igrami je podpisal sponzorsko pogodbo s Petrolom, v primeru njegove nove medalje pa bo postal še bolj prepoznaven in s tem zanimiv za sponzorje. Biatlon ima tudi domačo tekmo svetovnega pokala, tako da to omogoča lepo sponzorsko aktivacijo tekom sezone.

3.       Žan Košir

Žan spada v kategorijo tistih športnikov, ki imajo na Olimpijskih igrah celo največjo priložnost, da se pokažejo širši slovenski publiki, ker drugače njegove tekme niso redno na televizijskih ekranih. Gre za mladega tekmovalca, ki že spada v svetovni vrh, s svojim obnašanjem pa že zdaj dokazuje, da ima vse potenciale, da se razvije v enega najboljših in najatraktivnejših slovenskih zimskih športnikov, tudi z vidika sponzorskih aktivnosti.

4.       Anže Kopitar

Anže bo tokrat prvič imel priložnost v ‘realnem’ času na najvišji ravni nastopati pred slovenskimi gledalci.  Čeprav gre za enega najbolj prepoznavnih športnih obrazov v Sloveniji, ga slovenski športni navdušenci vseeno nimajo priložnosti redno spremljati v dresu reprezentance, ker je hokejski sistem tekmovanj nekoliko drugačen kot npr. v košarki, kjer lahko Gorana Dragića čez poletje redno vidimo igrati v Sloveniji in na velikih košarkarskih tekmovanjih.

To vsekakor predstavlja priložnost za Anžetove sponzorje, čeprav realno ni pričakovati, da bo slovenska hokejska reprezentanca dosegla kakšen odmevnejši rezultat.

5.       Tina Maze

Tina je najbolj prepoznavna slovenska športnica. Gre za eno najboljših smučark na svetu in čeprav ji letos ne gre vse po načrtih, je z naskokom vodilna slovenska športnica v alpskem smučanju, športu, ki v Sloveniji tradicionalno dosega visoke televizijske rejtinge in ima tudi v vseh drugih medijih zagotovljeno najboljšo pokritost.

Pričakovati je, da bo Tina posegla vsaj po kakšni medalji, je pa ob razmišljanju o povečanju njenega sponzorskega potenciala v tem primeru potrebno opozoriti, da je njen sponzorski bazen po rekordni lanski sezoni ostal praktično nespremenjen, tako da samo zaradi uspeha na igrah v Sočiju še ne gre samoumevno pričakovati novih sponzorjev.

 

V zadnjem podcastu sem Sloveniji napovedal štiri medalje. Upam, da jih bo sicer še več, da bomo lahko govorili o zgodovinskih igrah s stališča tekmovalnih rezultatov, kajti to bo pomenilo odlično sponzorsko izhodišče za prihodnja leta tako za Olimpijski komite Slovenije, Smučarsko zvezo Slovenije, kot tudi za posamezne športnike.

Značke: #aktivacija sponzorstva, #Olimpijske igre, #osebno sponzorstvo, #sponzorstva, #športni marketing, #športno sponzorstvo

0 komentarjev



HTML je dovoljen

Kategorije

Značke

Avtorji

Arhiv